Cuspidis: la comunitat de “muntanyerus”

Isabel Mas Bosch és l’emprenedora al capdavant del projecte Cuspidis.es

1. Defineix el teu negoci en 90 segons

Cuspidis és una xarxa social de persones aficcionades a la muntanya i a la natura. És una plataforma online on pots compartir continguts i experiències sota la temàtica del muntanyisme. Pots fer propostes de sortides, i la gent es pot apuntar, pot anar lligada o no a una ruta preestablerta. D’àmbit català com a primer pas cap al mercat espanyol i l’internacional, un objectiu a mig termini és el mercat de llatinoamèrica, allà on hi hagi passió per la muntanya. En marxa des de febrer 2010, actualment registrem 130.000 pàgines vistes mensuals, uns 2.500 usuaris registrats.

2. Quin era la teva trajectòria professional abans d’emprendre?

Vaig estudiar Turisme a la UdG, vaig tenir diverses experiències en turisme online amb Eoland.com, Escapade. He treballat en departaments de màrqueting i en consultoria independent.

3. Quin és el teu motiu principal per ser emprenedora?

Va sorgir l’oportunitat quan a finals de 2008 l’empresa on treballava em va proposar una reducció de jornada laboral. Va ser un moment de reorientació professional, vaig aprofitar per formar-me i per fer realitat Cuspidis.es, com a suma de dos grans aspectes de la meva vida: el màrqueting i el muntanyisme.

4. Què has aconseguit fins ara i què et falta per aconseguir?

La plataforma tecnològica està força acabada, falta arrodonir-la amb aspectes avançats en relació a Facebook, versions per smartphones (mobilitat i muntanyisme són inseparables!) i la part d’explotació i gestió de la publicitat online.

A nivell de Catalunya hi ha unes 10 activitats setmanals que les dinamitzen i organitzen grups consolidats d’usuaris. En els propers mesos donarem una nova empenta per continuar dinamitzant la comunitat catalana. La mitjana d’edat dels usuaris està baixant progressivament degut a que estem comunicant-nos a través de Tuenti. El següent pas: dinamitzar la comunitat a nivell espanyol.

El model de negoci evoluciona segons l’estratègia marcada d’obtenir el ingressos per:

1. publicitat destacada

2. intermediació (sistema d’afiliació)

3. promocions especials per usuaris de la comunitat (descomptes per grups de Cuspidis)

5. Què fas per mantenir la motivació i continuar perseverant en els moments baixos?

Quan estic de baixada, no actuo ni prenc decisions precipitades, deixo passar el moment dolent i demà serà un altre dia.

Gràcies als moments dolents te n’ adones de que ha passat per davant una oportunitat, i et replanteges el projecte en positiu.

6. Fins a quin punt la sort és important?, de quina forma l’atraus?

Sí que hi crec en la sort, et cau de l’arbre i l’agafes. Però són coses petites que et donen pistes o ajudes per continuar; l’important és treballar-ho, aprofitar aquestes oportunitats.

7. Quin és el valor social que aporta la teva idea o projecte?

Cuspides.es és un punt de trobada on establir relacions personals, professionals, socials en general.

Dona veu a tothom que estima la natura i el muntanyisme, sense excepcions.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Entrevistes i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.