Sobre bojos, il·luminats i visionaris

El mateix dia en el que tots els mitjans de comunicació es fan ressó de les catastròfiques prediccións del broker anglès Rastani, a qui experts en economia el titllen de boig tot i que alguns no dubten en admetre que té part de raó, rebo dos emails relacionats interessants.

El primer email vé d’uns il·luminats, en el més bon sentit de la paraula. La Rhonda Byrne, coneguda internacionalment per haver escrit el llibre “El secreto” m’envia un missatge on em parla d’una antiga llei babilònica coneguda amb el nom de la Llei del delme. Segons aquesta llei, per tal de rebre primer havies de donar el 10% de totes les possessions i riqueses que tenies i/o rebies. Al fer-ho obries l’aixeta de l’abundància.

M’ha semblat interessant aquest concepte en l’entorn de crisi en el que ens trobem. Sobretot en un moment on Warren Buffet, des dels USA ha proposat que els rics paguin més diners i al nostre país el President Mas proposa crear un impost temporal per a les majors fortunes. El concepte no deixa de ser una mica Robin-Hoodià: prendre-ho als rics per donar-ho als pobres. Però tal i com està la situació econòmica a nivell mundial un repartiment més equitatiu de les riqueses em sembla una bona solució.

I a útima hora de la tarda he rebut un email de Joan Jiménez, un visionari. A través de Spoonch, en Joan fa temps que parla i conversa sobre marques, ètica empresarial, RSC i valors. Avui n’ha enviat un on ens diu que totes les marques deixen la seva emprenta cultural. No és la primera vegada que esmenta com a causa de la crisis econòmica mundial la falta de valors a nivell global: la falta d’ètica ens ha portat a la crisi gràcies a un paradigma basat en el consum insconscient. Totes les empreses busquen créixer, augmentar vendes, ser el més comprat, el més recordat… i si per aconseguir-ho s’ha de tal·lar una selva sencera o posar en perill d’extinció a alguna espècie animal s’aplica la màxima del que el fi justifica els mitjans. Sortosament cada dia més empreses es preocupen no només de la seva petjada cultural que deixa la seva marca, si no que també es preocupen per la seva petjada ecològica.

 

Quant a Míriam Algueró Josa

Experta en comunicació on-line i apassionada de la sostenibilitat i la RSC visc a cavall entre la ciutat i la montanya procurant fer que aquest món sigui, cada dia, una mica més colaboratiu.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.