Mango for Mango

Fa unes setmanes vaig notícia d’un projecte llençat per la marca de roba MANGO el passat mes de maig. Es tracta d’un intercanvi de roba quasi solidari.

La  dinàmica del projecte és la següent: totes aquelles persones que hagin comprat roba a alguna de les botigues de MANGO poden retornar la que ja no es posen, i que la marca els deixa retornar, a qualsevol dels seus establiments. És igual si han passat 15 dies o varies setmanes des de que la van comprar. Al tornar-la reben una tarja MangoforMango que han d’activar a la web i des d’on poden crear el seu armari virtual amb la roba que tenen i la roba que han tornat.

De tot el que tornin rebràn el 20% del seu valor original com a crèdit a la tarja per comprar nova roba. Bé, de fet és un 19% ja que un 1% es donarà a la Fundació Vicens Ferrer per tal que construeixi 10 vivendes a Andra Pradesh.  MANGO ha donat la quantitat de diners necessàris per construir 5 de les 10 cases. Les altres cinc es construiran amb els 1% de totes les consumidores de MANGO. I a on ja acaba de coixejar aquesta acció de RSC és en la roba que tornen les consumidores. Em vaig posar en contacte amb MANGO i la Roser Berenguer d’atenció al client em va informar que tota la roba rebuda la guarden en un magatzem. No es revendrà. I un cop més ens trobem davant d’una campanya Greenwhasing més que d’una acció de RSC ben orquestrada i ben pensada ja que, un cop més, la RSC es posa al servei del departament de marketing.

Dues petites modificacions convertirien aquesta campanya de Greenwashing en una acció de RSC:

1. Vincular les consumidores a l’acció: per què no el deixen escollir la quantitat que volen donar? I si una consumidora vol donar un 5% de l’import enlloc del 1%. O, per què no ho fan optatiu donant la possibilitat a les clientes de participar o no en aquesta iniciativa?

2. Psoar la roba a disposició de les persones necessitades: amb més de 600.000 persones aturades només a Catalunya i tenint en compte a totes les persones que passen necessitat a Espanya MANGO podria convertir aquesta acció de fidelització de la clientela en una acció de RSC de veritat posant la roba retornada en bon estat a totes les persones necessitades. Només caldria que localitzéssin les ONG que ofereixen ajut a aquests col·lectius a cada província del territori espanyol i els hi féssin arribar la roba.

 

 

Quant a Míriam Algueró Josa

Experta en comunicació on-line i apassionada de la sostenibilitat i la RSC visc a cavall entre la ciutat i la montanya procurant fer que aquest món sigui, cada dia, una mica més colaboratiu.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de RSC i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.