Els Recursos Humans a les xarxes socials

¿Utilitza xarxes socials per captar i retenir empleats, és possible? Perquè no!

Si una gran part de la població en edat laboral es troba a les xarxes socials, aquestes es tornen en potents mitjans per a cercar, captar, seleccionar i fidelitzar empleats

Ens fiem més del que ens diuen altres iguals a l’hora de confiar en una empresa que dels missatges que la pròpia empresa emet. Aquesta és l’essència de les xarxes socials, sens dubte, el poder de la recomanació.

És important que un candidat ens esculli d’entre les diferents opcions que se li presenten a l’hora d’acceptar una feina. Això permetrà captar i fidelitzar talent

Avantatges:

  • Efecte multiplicador candidats potencials 2n grau. Si tinc gent que segueixi els meus perfils i els meus canals de comunicació 2.0 és probable que amics dels meus amics (fans o followers) em ajudin a difondre el meu missatge.
  • Facilitat a l’hora de publicitar els processos de selecció. Pel mateix efecte viral puc arribar més ràpid i en menys temps al meu públic objectiu
  • Increment efectivitat en selecció.Ús eines no convencionals. Disposo de molta més informació del candidat seguint la seva empremta digital o marca personal que tingui visible a la xarxa
  • Millora imatge de la Companyia: empresa moderna, accessible, propera, transparent.Es tracta de nous canals que hem d’integrar en la nostra estratègia de mitjans en Recursos Humans.
  • Headhunting: xarxes socials professionals. Xarxes com LinkedIn ajudaran a conèixer l ‘”abast” que té un candidat en base al volum i potència de les seves relacions (xarxa de contactes, recomanacions, etc.)
  • Accés a candidats passius que no estiguin en recerca activa d’ocupació. Puc impactar en persones que estiguin empleades i que no estiguin buscant activament un nou lloc de treball assegurant d’aquesta manera ampliar les possibilitats de selecció,

ALGUNS OBJECTIUS d’una estratègia de recursos humans 2.0

  • Branding.
  • Captació talent.
  • Fidelització talent.

Què s’està fent actualment en RRHH?

IBM
Think Place: Generació d’idees. La companyia ha dissenyat una eina tecnològica que permet a més de 400.000 professionals intercanviar coneixements i fomentar la innovació. El projecte va néixer des dels departaments de Recursos Humans, R + D  i tecnologia i permet la generació d’idees i la seva transformació en projectes d’una forma ordenada a la xarxa. Complementa aquesta iniciativa uns esdeveniments que es fan servir per generar idees anomenats JAM.
No es tracta explícitament d’un ús del mitjans socials però si de socialitzar el coneixement usant els recursos humans dins de la companyia mitjançant tecnologia.
Missatgeria instantània, blocs, fòrums, wikis, intranet, bases de dades i altres eines d’intercanvi de coneixement, com l’ús de Second Life (reunions virtuals).

BANESTO
Gugenheim: Es tracta d’un projecte que reinventa la funció de recursos humans. Aquest engloba vuit àrees de treball una d’elles el model de carrera professional (pla de carrera) el qual es planteja de forma ad-hoc.

GPS: Guia de Progressió Professional Sostinguda), un mapa de carreteres digital accessible a tota la plantilla del banc a través de la Intranet. Batejat com a Pla de Carrera 2.0
Aquest permet als empleats conèixer en tot moment en quin lloc es troben en l’organització. Utilitza certes al.legories com: Mapa, comptaquilòmetres (experiència acumulada), formació (combustible), carreteres principals (àrees corporatives), centre de control (Departament RRHH), etc.

ACCIONA

Canal Ocupació : Projecte Re-Acciona, dirigit cap al departament de RRHH amb interacció en blogs, wikis, xarxes socials, twitter. 35.000 empleats actuant, compartint, comentant i opinant
Compte a més amb una comunitat d’aprenentatge (E-Learning)

CAPGEMINI

Canal intern Yammer: Plataforma de Microblogging interna per a empleats. El canal permet que flueixi contingut rel.levant entre empleats de forma molt àgil. Permet reduir dràsticament la sobrecàrrega del correu corporatiu.

KPMG
Jovenescontalento.com: Plataforma 2.0 que recull comentaris de blocaires menors de 30 anys que

publiquen informació relacionada amb management, comptabilitat, assessorament financer i de negoci, temes fiscals, legals, màrqueting, RRHH, etc.

El portal compta a més amb Ofertes d’ocupació per a recent llicenciats. Permet utilitzar un Badge per posar al seu bloc i conté Crítiques de socis de la companyia a les entrades.


AGRUPALIA BPO

  • Base de dades de posicions obertes
  • Canal de Facebook que permet generar interacció. Integrat amb BD posicions
  • Canal de Twitter que permet llançar informació d’interès a més de noves posicions obertes.
  • Headhunting a través de LinkedIn

Enllaços d’interès:

Aquesta entrada ha esta publicada en RRHH 2.0, Web 2.0. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.