Menú de navegació+

«The walking dead»

Publicat el 20 octubre, 2010 per a Sèries |

A+ | a-

Quan el primer número del genial còmic The walking dead va caure a les meves mans, el primer que em va passar pel cap va ser que era davant d’una nova freakada zombi, una més de les que han d’esgotar i matar el subgènere. Res més lluny de la realitat. El còmic, o la novel·la gràfica de Robert Kirkman (amb les magnifiques il·lustracions de Tony Moore i Charlie Adlar) ha esdevingut una obra regeneradora de la(sub)cultura zombie.

Des que el videojoc Resident evil va rescatar d’un oblit de gairebé vint anys els morts vivents de George A Romero, per allà l’any 1998, els hem vist de tots colors. Entre allò més destacable tenim la prou correcta 28 días después, de Danny Boyle (encara que ell digui que els seus són infectats); l’esbojarrada Zombies party, d’Edgar Wright; la genial minisèrie de la BBC Dead set; la terrorífica Rec, dels nostres Balagueró i Plaza (encara que ells diguin que els seus són dimonis); i la paròdica Zombieland, de Ruben Fleischer. Totes aquestes, d’una manera o una altra, han aportat el seu punt personal, però cap d’elles ha centrat la trama en les relacions personals dels protagonistes. Bé, potser El amanecer de los muertos, de Zack Snyder, s’hi va acostar prou, però les limitacions pròpies d’un metratge de film estàndard van acabar subordinant la trama a les necessàries i aplaudides escenes d’acció. Amb The walking dead això no passa, a causa segurament de la seva concepció seriada. Hi ha marge per a tot. I això que el plantejament és d’allò més senzill i tòpic: holocaust zombi, el món ha canviat, i un grup divers de supervivents liderats pel Sheriff Rick Grimes, es veu obligat a creuar uns inèdits EUA desolats per aquesta nova barbàrie. L’esperit de supervivència, la perversitat de la raça humana, les conseqüències de l’amor, l’odi i el perdó, i la falsa esperança, són els arguments cabdals; relacions humanes, al cap i a la fi, que enrareixen l’atmosfera i que solen convertir el zombi (aquí torna a ser com els cànons de Romero manen) en un simple espectador. Frank Darabont (La milla verde), excel·lent guionista i director, va ser qui va descobrir el còmic en una botiga de Los Angeles fa més de 5 anys, i ja llavors va veure en l’obra una oportunitat única d’explicar la història de zombis definitiva. I l’única via passava pel format televisiu, per convertir-lo en sèrie de televisió.

La sèrie, del mateix nom, ha estat produïda per la productora Gale Anne Hurd (Terminator), ha estat traduïda a 33 idiomes, i s’emetrà simultàniament a totes les cadenes d’entreteniment de la Fox International Channel (Europa, Àsia, Amèrica llatina i Àfrica), després de la seva estrena el 31 d’octubre (la nit de Halloween) a l’AMC americana i canadenca.

Autor: David U. Ruiz / @callahan_ruiz

Realitzador, guionista, crític de cinema a @ElsBastards i @AraGirona, i pare d'@Scalletti, @elsputusamos, @FactoriaCorman i @Acocollonat