Menú de navegació+

Campanya de sang i fetge

Publicat el 30 març, 2012 per a Col·laboradors, General |

A+ | a-

Punt final a la segona temporada de la sèrie de zombis The walking dead. Tot i els continus rumors de problemes amb el finançament, el sobtat abandonament del principal productor, director i creador, Frank Darabont, l’acomiadament dels guionistes i les contínues caigudes en el ritme argumental no han afectat els nivells d’audiència, tot el contrari, han augmentat el nombre d’espectadors. La sèrie més popular de la cadena nord-americana AMC té més de 6 milions de seguidors al Facebook, una audiència de 9 milions d’espectadors als Estats Units i ha estat la més buscada i descarregada pels internautes. Aquest boom de seguidors es deuen haver enganxat a la sèrie atrets per la massiva campanya publicitària?

[tube]NxuGrgyd0uI[/tube]

Per promocionar la sèrie s’ha dut a terme una estratègia coneguda com a màrqueting d’escamot (de guerrilla) que es va plasmar en diferents ciutats de tot el món. Londres, Madrid, Roma, Lisboa, Atenes, Nova York, Washington, Chicago, Boston, San Francisco, Los Angeles, Bogotá, Taiwan i Buenos Aires van ser algunes de les ciutats triades per desplegar de manera simultània una invasió zombi a gran escala. A Madrid va ser protagonitzada per una quarantena de zombis que van sortir del Museu del Prado i van arribar fins a la Ciutat Universitària. L’equip responsable del maquillatge a El laberinto del fauno va ser l’encarregat de donar vida a les criatures d’ultratomba. Sense marxar de l’Estat espanyol, també es va difondre el rumor sobre el remake a l’espanyola que preparava Telecinco amb Hugo Silva com a protagonista. Molts fans s’ho van prendre tan de debò, o de broma, que van proposar Belén Esteban perquè hi participés amb un cameo interpretant una zombi, és clar.

Per anar obrint boca, durant l’estiu també es va emetre una minisèrie a internet de 6 episodis web, en els quals es va poder veure com un personatge secundari es transforma en zombi. Tot un èxit al ciberespai. A la mateixa pàgina, els fans també podien crear el seu propi avatar zombi per sentir-se com un dels personatges.

Camio Walking Dead cadaversMés espectacular va ser la idea promoguda per San Diego durant el Comic Com de l’estiu passat. Vianants i conductors van veure circulant pel centre de la ciutat un camió ple de cossos mutilats. Sens dubte, va acabar sent la campanya de màrqueting que més impacte va causar durant la fira de còmics més important del món.

Tampoc es queda enrere la campanya viral llançada a Youtube. Per una banda, el vídeo en què una dona anuncia el detergent Blast, perfecte per netejar les taques de sang de la camisa del seu marit quan surt a matar zombis. I per l’altra, un home que es prepara les torrades d’una manera força especial.

Per descomptat, en una campanya de màrqueting el marxandatge té un lloc destacat. Des de ganivets, destrals i matxets, que defensin la teva família tal com passa a The walking dead, fins a caixes d’esmorzar, els ninots dels protagonistes, el joc de taula o un packaging per a l’edició especial de Blu-ray i DVD amb forma de cap decapitat, acompanyada amb un tornavís clavat a l’ull. I no podem oblidar les sabates de Converse dissenyades expressament per a l’ocasió. En fi, un munt de llaminadures per als amants del gore.

The walking dead és una sèrie de qualitat que ha estat molt qüestionada, però que ha tingut un indiscutible i immillorable procés creatiu i publicitari que l’ha empès irremeiablement a l’èxit.

Òscar Pinilla

Autor: Òscar Pinilla

  • Web: