Sitges ha clausurat el festival d’aquest any amb el darrer film de Ti West, The sacrament, una producció a mig camí entre l’horror i l’actualitat més agra i sagnant.
Produït per Eli Roth, el film reafirma el jove cineasta com un talent emergent per al cinema de terror.
La trama comença quan un dels protagonistes decideix anar a buscar la seva germana, apartada des de fa temps de la vida convencional, en una comunitat alternativa allunyada de la civilització. Al viatge s’hi afegeixen dos reporters de la revista VICE, que decideixen acompanyar el seu amic en aquest indret enigmàtic, i aprofitar per rodar-hi un reportatge. La trama va a les entranyes del gènere, narrada amb la tècnica del found footage, que aconsegueix que la història agafi més força i veracitat als ulls de l’espectador.
Des que els tres protagonistes creuen la barrera (“This/Is/It”) el que havia de ser un retrobament familiar es converteix en un camí tortuós i sinistre, que els portarà a lluitar per poder fugir amb vida. En un sol dia, els protagonistes presencien com la fraternitat i l’aparent harmonia d’aquell indret no són el que semblava en un inici. Un paradís que acaba essent tant hermètic com escabrós. Una de les escenes més angoixant i cruel del film, la protagonitzen els dos germans. I és que la fascinació pel líder espiritual dels habitants de la comuna acaba essent totalment irracional.
La història està inspirada en uns fets esgarrifosos que van tenir lloc a la comuna de Jonestown, a la Guaiana, on van perdre la vida 918 persones.
The sacrament aconsegueix tallar la respiració a tots els espectadors, creant un ambient d’esgarrifança al pati de butaques. Un plat fort per clausurar el festival. Un espectacle cruel i irreverent 100% Sitges.