Amazon, el gegant americà líder en vendes de llibres a través d’internet, des de l’any passat que deu voler aspirar a ser líder en el mercat de les sèries. Si ho vol aconseguir amb els productes que ens ha portat, de moment li queda molt de camí per recórrer.
La companyia, amb seu central a Seattle, va començar les seves incursions en la producció de sèries el 2013 amb tres títols: Zombieland, Alpha house i Betas. De la primera, basada en la pel·lícula protagonitzada per Jesse Eisenberg i Woody Harrelson, només vaig ser capaç de veure’n el primer episodi i ja la vaig llençar directament a la paperera (digitalment parlant). Alpha house i Betas no les he vist, però he comprovat que tenen una segona temporada, que és molt més del que pot dir Zombieland.
Doncs bé, aquest 2014 Amazon a començat amb força i ja ha emès 5 títols més a una mena de subhasta en què els espectadors valoren l’episodi pilot i si té bona puntuació s’encarrega la sèrie sencera. Les sèries a subhasta són: The after, Bosch, Mozart in the jungle, The rebels i Transparent.
De la primera, fa un parell de dies en Jep Soler en va fer un post més exhaustiu amb el qual i estic al 99% d’acord. Avui us vull parlar de les demés.
Bosch
Adaptació dels llibres de Michael Connelly i del seu personatge més famós, Harry Bosch. L’episodi pilot ens ensenya com Harry Bosch, mentre es veu sotmès a un judici que pot posar fi a la seva carrera al departament de policia de Los Angeles, comença a investigar l’aparició d’uns ossos de nens en un turó. Una altra sèrie de policies però que té un extra: el seu showrunner és ni més ni menys que Eric Overmeyer, un dels màxims responsables de Treme i productor de The wire. En el primer capítol hi ha un reguitzell de cares conegudes com les de Titus Welliver (Lost), Annie Wersching (24), Lance Reddick (Fringe), Jamie Hector (The wire) o Scott Wilson (The walking dead)
Mozart in the jungle
Una sèrie que em va sorprend
re gratament. Primer perquè no m’agraden les comèdies, i aquesta ho és. I segon perquè una sèrie en què la música clàssica és un dels protagonistes no m’atreia gaire. Però els actors protagonistes, Malcolm McDowell (La naranja mecànica) i Gael García Bernal (Amores perros), i que un dels seus creadors fos Jason Schwartman (Bored to dead) em van convèncer perquè li donés una oportunitat. Sense que passi als llibres d’història, almenys amb l’episodi pilot, vaig passar una bona estona amb aquesta sèrie, que explica el canvi de director de l’orquestra simfònica de Nova York, entre un consagrat però ja gran Thomas (Malcom McDowell) i una nova i jove estrella emergent, amb aires de cantant de rock, Gustavo (Gael García Bernal). L’altra protagonista és una intèrpret d’oboè que busca la seva oportunitat. Cal destacar la conversa que tenen la protagonista i una companya comparant quins són els millors músics d’orquestres simfòniques per cardar.
The rebels
Com he dit abans, les comèdies no m’acostumen a agradar, i aquesta no n’és cap excepció. La sèrie se centra en la vídua del propietari d’un equip de futbol americà i de com s’ha de fer càrrec d’un negoci del qual no sap res de res. Protagonitzada per Natalie Zea (The following), el capítol pilot està ple de tòpics del món dels famosos i de l’esport en concret i no aporta res de nou: drogues, festes, alcohol, excessos… El tema recorda Un domingo qualquiera, però en comèdia. Si voleu una sèrie d’esports teniu Friday nights lights, molt millor que no aquesta.
Transparent
Una comèdia amb tocs dramàtics o un drama amb tocs de comèdia? Amb el capítol pilot sóc més partidari de la primera que de la segona. Història de tres germans, que no saben ben bé què fer amb les seves vides, i del seu pare, que té un secret que no s’atreveix a explicar-los. Creada per Jill Slloway (A dos metros bajo tierra) i protagonitzada per Jeffrey Tambor (Arrested development) té una bona presentació dels personatges i apunta maneres, però no sé si tindrà els vots necessaris per continuar.
Amb aquestes quatre i The after Amazon ha començat l’any. La fórmula que fa servir la companyia, la d’emetre l’episodi pilot i que siguin els espectadors els que decideixin quines sèries avancen i quines es queden al calaix no m’acaba d’agradar, ja que això farà que només aquelles sèries que són de consum general vegin la llum, i no sempre són les millors. Per sort no ha estat Amazon qui ha produït True detective o Boardwalk empire, ja que dubto molt que dues de les millors sèries del moment haguessin arribat gaire lluny sota la direcció dels de Seattle. És per això que he titulat d’aquesta manera l’article, o com diuen els castellans: «zapatero a tus zapatos», o en aquest cas, «Amazon, ven llibres i deixa la producció a la BBC i HBO».
Autor: Jordi Taulats
Dissenyador d'El Punt Avui i encarregat de controlar aquesta patoleia de Bastards
- Web: http://www.elsbastards.cat
- Twitter: https://twitter.com/ElsBastards
- Facebook: https://www.facebook.com/jordi.taulats