Menú de navegació+

‘B.C. Butcher’. Entrevista a la directora Kansas Bowling

Publicat el 19 febrer, 2016 per a Cinema |

A+ | a-

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-criticaB.C. Butcher, el film nou i radiant de la Troma arriba com una gran sorpresa per a tots els fans i seguidors de la companyia de cinema independent més antiga del món. La directora, la Kansas Bowling, tenia només 17 anys quan la va dirigir, i va convertir la trama en un film slasher amb tocs tromàtics feministes que passen en època prehistòrica. Filmada tota en format de 16 mil·límetres, B.C. Butcher és una barreja de La matança de Texas, amb la seva llum saturada, i el film campy Rock & roll high school.

Els Bastards hem decidit tornar a la seu central de la Troma enviant-li unes quantes preguntes sobre el film a la Kansas, que ens ha contestat molt amablement i de manera tromàtica. Com ha de ser.

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-critica─El primer film slasher que passa a la prehistòria a la història del cinema. Com ho portes tot això, Kansas?
─M’ agraden les pel·lícules que barregen subgèneres molt específics i ningú abans havia fet un film que passés en temps prehistòrics, efectivament. Vaig pensar que seria una molt bona idea i estic molt contenta de com ha quedat, encara que sigui comèdia i slasher a la vegada.

─Què va fer que et convertissis en una directora per la companyia Troma? Quines varen ser les teves influències quan et vas posar a filmar B.C. Butcher?
He sigut una seguidora de la Troma des dels 12 anys. Un cop acabat el film, la Troma va ser el primer lloc on vaig anar. Realment volia que el distribuïssin ells, ja que sabia que era el tipus de film que estrenarien i tenir el nom de la Troma al film era haver fet realitat el meu somni!

Les meves influències provenen, per descomptat, de la Troma, i també directors com ara Roger Corman, Russ Meyer, Jack Hill, etc.

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-critica─També has dirigit vídeos per a diversos grups musicals. Quina diferència hi ha amb la direcció d’un film per la Troma?
─B.C. Butcher va ser en realitat el primer producte que vaig rodar i després vaig filmar els vídeos musicals. Dirigir un film ha de ser més estructurat perquè ha d’explicar una història. Un vídeo musical és més lliure de fer, simplement filmes coses que penses que van bé amb la música i després les enllaço amb el metratge i les cançons.

─Quins són els objectius que et planteges com a directora en el futur? Hi ha cap projecte que vulguis compartir amb nosaltres?
Vull ser el proper Roger Corman! I el meu pròxim film serà una pel·lícula mondo que vagi de noies adolescents!

‘B.C. Butcher’.  An Interview with Kansas Bowling

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-critica

B.C Butcher, the new fresh and radiant Troma’s film comes as a surprise to all fans and followers of the oldest independent film company. The director, Kansas Bowling, was only 17 when she directed it, turning the plot into a tromatic feminist slahser movie set in prehistoric times. Shot entirely on 16mm color negative film, it is a blend of The Texas Chainsaw Massacre with its over-saturated light and the campy tone of Rock & Roll High School.

The Bastards have decided to go back to the Troma headquarters and have asked some questions to Kansas, who has kindly agreed to answer them in a tromatic way.

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-critica─The first slasher prehistoric movie in film history. How do you feel about it, Kansas?
─I love movies that mix very specific sub-genres and no one had ever done a prehistoric slasher film before. I thought it would be a fun idea! I’m really happy with how it turned out, though it’s really a prehistoric slasher/comedy.

─What made you become a film director for Troma? What were your main influences when filming B.C. Butcher?
I’ve been a fan of Troma since I was 12. Once I finished my film, Troma was the first place I contacted. I really wanted them to distribute it because I knew it was the type of film they would release. And to have Troma’s name attached to it is such a dream come true! Of course I was influenced by them as well when making my movie along with directors such as Roger Corman, Russ Meyer, Jack Hill, and so on.

bc-butcher-troma-kansas-bowling-critiques-cinema-pel·licules-cinesa-pelis-films-series-els-bastards-critica─You have also directed some music videos for various artists. How is it different from directing a film with Troma?
B.C. Butcher was actually the first thing I’d ever done and I did the music videos after. Directing a film has to be more structured because you’re telling a story, when making a music video can be more free form; you can just film things you think go with the music and match your footage to the song later on.

─What are your future goals as a film director? Any new projects you’d like to share with us?
I want to be the next Roger Corman! And my next film is going to be a mondo movie about teenage girls!

Autor: Víctor Gonzàlez

Professor i formador pedagògic en llengües i noves tecnologies per a escoles internacionals. Crític de cinema a @elsbastards