Menú de navegació+

‘Shades of blue’ entreté, que no és poc

Publicat el 29 març, 2016 per a Sèries |

A+ | a-

shades-of-blue-jennifer-lopez-ray-liotta-els-bastards-critica-serieL’aposta d’NBC per aquesta midseason ha estat unir Jennifer Lopez, Ray Liotta, el director Barry Levinson i el guionista Adi Hasak en una sèrie policial amb Nova York com a teló de fons. A priori la proposta és interessant pels seguidors del gènere, però em sap greu dir que no passa de ser una sèrie entretinguda que no s’inscriurà als annals serièfils.

shades-of-blue-jennifer-lopez-ray-liotta-els-bastards-critica-serieEns trobem un grup policial articulat al voltant del tinent Wozniak (Liotta), un policia veterà a punt de jubilar-se que actua com a líder d’una brigada policial que té contactes i negocis freqüents amb les bandes de delinqüents de la zona. Wozniak i els seus policies subalterns van trampejant amb les bandes, cobren suborns i comissions alhora que mantenen el barri relativament tranquil. Una de les policies, Harlee Santos (Jennifer Lopez), es veu sorpresa per l’FBI en ple cobrament d’un suborn a un corredor d’apostes i aquest braç de la policia farà que Santos es converteixi en una confident. Wozniak sabrà aviat que té un delator entre ells i buscarà desesperadament saber qui és. A partir de llavors aquesta recerca, la investigació federal, les vides personals de molts d’ells i el dia a dia de la policia, seran les trames de la sèrie.

shades-of-blue-jennifer-lopez-ray-liotta-els-bastards-critica-serieEl problema i la virtut de Shades of blue, una sèrie molt influenciada pels thrillers policials dels vuitanta, és que tracta temes molt mostrats pel cinema negre; hem vist confidents com ara Belmondo a El confident, de Melville, Sean Penn a El clan dels irlandesos, Matt Damon a Infiltrats, o Robert Mitchum a The friends of Edie Coyle i la història ja ens la sabem de memòria. Tenim molts policies corruptes com a referents: Harvey Keitel i Nicolage Cage a El tinent corrupte (Bad lieutenant), Denzel Washington a Training day: dia d’entrenament, Welles a Sed de mal o tots els companys d’Al Pacino a Serpico i el que ens pot aportar Wosniak i la resta és previsible si estem avesats a aquestes històries. Però el fet que Shades of blue se situï en el lloc comú del cinema negre que no és cap altre que les relacions corruptes entre política, policia i criminalitat, sumat a l’evidència que està rodada amb habilitat i interpretada de manera correcta sobretot per Lopez i Liotta, la converteix en un producte estàndard digne i en un divertiment per als amants del gènere, potser decep les expectatives altes que havia despertat, però és una sèrie que entreté, que ja és més del que fan moltes altres.

Autor: Jordi Dorca

Sóc programador del Museu del Cinema. Escric a la Revista de Girona i sobre cinema i sèries a Els Bastards.