Jaume Collet Serra, nascut a Sant Iscle de Vallalta, és un d’aquells directors catalans que ha entrat per la porta gran al regne de la direcció cinematogràfica de Hollywood. Els seus films, sempre captivats i que han acontentat el públic i una part de la crítica interessada en el gènere del thriller, ha obtingut bons resultats a taquilla sabent vendre una mínima qualitat pel producte que es va a veure, que ja és molt en el món del cinema comercial actual.
Infierno azul (The shallows), el seu darrer film, és una d’aquelles pel·lícules que no enganya i que entreté amb una mínima dosi de sorpresa i un tema, el d’una dona jove, la Nancy Adams ─interpretada per la bella actriu Blake Lively─ que per mala sort queda atrapada en un illot minúscul no gaire lluny de la platja mexicana on havia anat expressament per practicar surf, amenaçada per la presència d’un temible esquàlid que es cruspeix qualsevol cosa amb carn i ossos que ronda pel seu territori personal.
Del tema dels taurons al cinema, ja en vaig parlar una mica el 2012 (podeu veure l’article bastard aquí). Només vull afegir-hi que després de Sharktopus (2010) o de la infumable 2-headed shark attack (2012), ha entrat al panorama visual la franquícia d’Anthony C. Ferrante, Sharknado, de les quals he vist les primeres tres parts i que ja us dic ara que em costarà molt seguir amb la quarta, perquè com més va pitjor, tot i la imperdible presència de David Hasselhoff a la tercera, que sempre fa gràcia.
Doncs bé, a Infierno azul trobareu magnífiques interpretacions, un tempo i un suspens fenomenal i una història molt semblant a l’obra mestra All is lost (2013) amb Robert Redford. Aprofito aquí per reivindicar Open water (2003), pel·lícula que es complementa molt bé si aneu a veure The shallows i voleu acabar amb un menú refrescant d’estiu, ja que us veig una mica avorrits quan aneu a la platja i no veieu taurons a l’horitzó com els d’Amity Island del gran Jaws (1975) de Steven Spielberg, aquell director que per molt que ens queixem va ser el fundador oficial dels films de taurons blockbuster de l’era moderna i que va inspirar Michael Anderson a filmar Orca (1977), una de les pel·lícules de terror sobre balenes assassines que vaig tenir la sort de veure quan es va estrenar i que encara em fa posar els pèls de punta.
Bones vacances!
Autor: Víctor Gonzàlez
Professor i formador pedagògic en llengües i noves tecnologies per a escoles internacionals. Crític de cinema a @elsbastards
- Web: http://www.exuc.org/
- Twitter: https://twitter.com/Exuc
- Facebook: https://www.facebook.com/vikgo