Menú de navegació+

L’origen de la inspiració a ‘Abstract, the Art of Design’

Publicat el 15 març, 2017 per a Cinema |

A+ | a-

Si jo dic Christoph NiemannTinker HatfieldRalph Gilles o Platon possiblement no sabeu de qui us parlo (tret de Plató, però no em refereixo al filòsof grec). Però si us dic que Christoph Niemann és l’il·lustrador encarregat de moltes portades de la revista The New Yorker i autor de molts llibres; Tinker Hatflied és el dissenyador que va crear, juntament amb Michael Jordan, les famoses Nike Air Jordan; Ralph Gilles és el cap de disseny mundial de la companyia Crhysler; i que Platon és un dels fotògrafs més reconeguts mundialment i autor de moltes de les fotos que il·lustren les revistes Time o The New Yorker, potser ja els reconeixeu una mica més, si més no la seva obra.

I és que d’això va la sèrie documental Abstract, the Art of Design, que es pot veure a través de la plataforma NetflixAbstract ens parla del disseny per mitjà de la història i experiència de vuit dissenyadors de referència en el seu camp:

  • Christoph Niemann com a il·lustrador
  • Tinker Hatfield com a dissenyador de calçat esportiu
  • Es Devlin com a escenògrafa (encarregada de l’escenografia de la gira d’U2 del 2015)
  • Bjarke Ingels com a arquitecte
  • Ralph Gilles com a disseny de cotxes
  • Paula Scher com a disseny gràfic (una de les fundadores de l’estudi Pentagram)
  • Platon com a fotografia
  • Ilse Crawford com a disseny d’interiors

Aquesta sèrie documental, que consta de 8 capítols, cadascun dedicat a un dels professionals que hem llistat abans, parteix de la mateixa idea de la sèrie documental Chef’s Table, que també es pot veure a Netflix i 100% recomanable —sobretot per als amants de la bona (i cara) gastronomia—, però en comptes de plats, esferificacions, hidrogen líquid i ganivets ben esmolats a Abstract trobem fulls en blanc, esquemes, líquids de revelatge i llapis amb molta punta.

Abstract, amb un estil que exposa però no critica, ens va mostrant a cada capítol fragments del procés creatiu de projectes representatius de cada protagonista. D’aquesta manera, Bjarke Ingles, de l’estudi BIG, permet filmar les reunions creatives del desenvolupament del pavelló de la galeria Serpentine 2016. Ilse Crawford discuteix obertament amb el seu client IKEA sobre la reforma de la nova cafeteria. Es Devlin ens mostra una personalitat relaxada i encisadora a l’hora d’aconseguir escenografies a gran escala per a artistes com U2, Beyoncé o Adele o per a obres com Hamlet, protagonitzada per Benedict Cumberbatch i que es va poder veure al cinema Truffaut el 28 de gener passat.

Sí, amics, m’agrada el disseny i m’agrada Abstract. I m’agrada que m’expliquin coses. I m’agrada que plataformes com Netflix o HBO apostin pels documentals. I m’agraden els núvols, que, per cert… de què fan olor els núvols?

Autor: Jordi Taulats

Dissenyador d'El Punt Avui i encarregat de controlar aquesta patoleia de Bastards