Menú de navegació+

Nova York, festival de sèries

Publicat el 18 novembre, 2013 per a Sèries |

A+ | a-

Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsAquesta tardor Nova York és un festival de sèries. Times Square està envaït de cartells lluminosos de The walking dead, Mad men, Masters of sex o Mob city, que desplacen els típics anuncis de Coca-cola i Nike que es veien als noranta. Autobusos, metros i carrers exhibeixen una parafernàlia televisiva mai vista. L’audiovisual americà està sens dubte conquerit per aquest format que ha desplaçat el tron que tenia el cinema, amb només alguns cartells que anuncien el remake de Carrie i poca cosa més. I quan penses que et pots escapar, t’adones que a Queens, Brooklyn o el Bronx segueixen aquesta febre. La demanda és simplement brutal. El present de la ficció audiovisual és definitivament serial.

Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsManhattan és un imant per a la indústria cultural televisiva. El programa d’incentius del New York State Film Production Tax dóna crèdits anuals de fins a 420 milions de dòlars a les productores que filmin a Nova York amb un 30% del cost total dels episodis o pel·lícules que es facin a la ciutat que mai no dorm. Fins a 29 produccions televisives ja participen en el programa, entre elles America’s got talent, Boardwalk empire, The good wife, Saturday night live, 30 rock, Person of interest, Alpha house, The blacklist o Nurse Jackie.

Estabilitat i continuïtat. Això és el que ofereix la ciutat de Nova York als 130.000 professionals de l’audiovisual. Els sous van de 3.000 a 4.000 dòlars mensuals. I les ofertes sobren. L’edat d’or de la producció televisiva és ferotge i el que es pretén és robar productors i guionistes de Los Angeles per incentivar més Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsproduccions de qualitat. Nova York ensenya amb orgull als seus turistes l’aposta pels nous continguts. Mai a la història de la ciutat s’havien produït tantes sèries com ara. De 18 a 27 d’increment només en un any i amb 16 premis Emmy el 2013 pel que s’ha fet a l’illa de Manhattan. Els encapçalaments dels diaris en van plens. Estan orgullosos de la seva ciutat i del futur per als professionals de la ficció audiovisual. El programa d’incentius, que en principi es renovava fins al 2015 s’ha estès fins al 2019. La sensació d’optimisme es nota en tots els Boardwalk Empire, Mad men, Masters of sex, The blacklist, the following, The walking dead, new york, ny, els bastardsracons de la ciutat. És ben fàcil trobar dos o tres rodatges en qualsevol carrer de Nova York en una simple passejada matinal.

I és que el mercat està que rebenta. Les peticions per tenir Netflix o Comcast han incrementat exponencialment per hordes d’espectadors interessats a seguir les seves sèries preferides per televisió per cable o internet. La pirateria és gairebé inexistent. Qui no vol pagar els 7,99$ mensuals que ofereix Netflix per entrar al seu interminable banc de novetats televisives? Allà tot funciona.

La meva pregunta és si alguna vegada nosaltres aprendrem del mercat cultural americà.  Canviaran les mentalitats dels nostres governants i empresaris algun dia? Estem tan lluny d’ells. Tan i tan lluny…

 

Autor: Víctor Gonzàlez

Professor i formador pedagògic en llengües i noves tecnologies per a escoles internacionals. Crític de cinema a @elsbastards