El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/francesccasadella

Del perfil a la Pàgina de Facebook, l’èxode de les empreses

7 febrer 2011

*ACTUALITZACIÓ* (01 ABRIL DE 2011)
Seguint l’esperit de canvi constant, prohibicions i desorientació dels usuaris professionals de Facebook, m’informen avui que han activat una opció per migrar del vostre perfil d’empresa a la vostra pàgina oficial de Facebook.
Els que vulguin fer el canvi han d’anar a:
www.facebook.com/pages/create.php?migrate
*Atenció, abans de fer el canvi i per entendre bé què significa recomano llegir aquest article. (en idioma español)
*Si feu el canvi no dubteu en deixar les vostres experiències en els comentaris d’aquesta entrada.

La teva empresa té un perfil o un grup al Facebook des de fa un temps, has anat augmentant feliçment el número d’amics i amigues i equipant el teu espai amb tot tipus d’informació però ara et trobes amb algun d’aquests problemes:

  • Has arribat al límit de 5.000 amics permès i no pots créixer més.
  • Si ets empresa i tens un perfil, estàs incomplint els manaments de Facebook i no vols que te’l tanquin en qualsevol moment sense donar explicacions.
  • Has vist que amb els nous perfils de Facebook ja no pots utilitzar aplicacions de tercers com SlideShare, Linkedin o Skype a no ser que et passis a una pàgina.
  • Vols treure el màxim partit al Facebook Open Graph i posar el botó “M’Agrada” a la teva web i sota els teus productes.
  • T’has adonat que els perfils i els grups de Facebook no posicionen però que les pàgines sí.
  • Vols crear una Landing Page o pestanya personlitzada amb una promoció on aterrin les visites en comptes del teu mur i no pots fer-ho.

Sigui quina sigui la raó, has obert una pàgina per a la teva empresa al Facebook i t’adones que, caram, és molt difícil fer que els teus seguidors passin del perfil o grup a la teva nova pàgina fent click al “M’Agrada”. Si ara tenies 1.000 amics, per exemple, amb la migració cap a la pàgina ara només n’hi ha 100 i els gerents et demanen explicacions!

Doncs bé, aquí tens algunes recomanacions per no morir en l’intent:

1. Crea la teva pàgina a http://www.facebook.com/pages/create.php
Ves molt en compte amb el tipus de pàgina que escolleixes crear, doncs més tard no podràs canviar-ho i no son el mateix ni tenen les mateixes funcions una pàgina per a un negoci local que una per a un producte o marca.

2. Omple de continguts atractius la nova pàgina. A cap amic teu “li agradarà” que li suggereixis una pàgina en blanc on  només hi hagi el nom de la teva empresa. Intenta oferir alguna recompensa als usuaris que facin el canvi, a ningú li agrada fer res si no rep res a canvi.

3. Deixa d’actualitzar el perfil o grup i actualitza només la teva nova pàgina.

4. Publica la nova i genial pàgina de la teva empresa en el mur del teu perfil o grup i recomana-la a tots els teus seguidors a través de la funció “Suggereix aquesta pàgina”.

5. Envia un missatge a tothom i/o crea un esdeveniment avisant que al cap d’un cert temps eliminaràs el teu perfil o grup.

6. Elimina el perfil o el grup definitivament. Si no vols, com a mínim, configura la privacitat del compte per tal que la gent no el segueixi trobant a les cerques i es segueixi afegint a l’antic en comptes del nou.

AVISOS, TRUCS I RECOMANACIONS:

* Un cop tinguis 25 seguidors a la nova pàgina, ves a http://www.facebook.com/username i registra el teu nom d’empresa de manera que et sigui fàcil compartir-ne la direcció. Ex: www.facebook.com/lamevapagina. Vigila bé quina agafes ja que no la podràs tornar a canviar.

* Pensa que la Qualitat de la teva comunitat sempre és millor que la Quantitat. Si no penses el mateix, potser que et tornis a mirar la pel·lícula “300” de Zack Snyder.

* No et desesperis. Actualitza cada setmana la pàgina amb continguts interessants i centra’t en establir una conversa amb els teus seguidors. Aviat veuràs la recompensa.

* Recorda que una pàgina no és el mateix que un perfil. Amb una pàgina, per exemple, no podràs enviar missatges a tots els seguidors però sí actualitzacions segmentades.

* No posis tots els ous dins el mateix cistell i menys encara si el cistell no és teu. Pensa que el Facebook és una empresa privada i t’ofereix un servei totalment gratis, si et tanquen o perds tots els teus seguidors no demanis explicacions, ningú et compensarà. Recorda la importància què tenen els blocs corporatius vinculats a les xarxes socials i que tu pots gestionar-los amb la confiança que ningú te’l tancarà  (com a mínim fins que no s’aprovi la llei Sinde…).

* No allarguis la transició més del necessari ni bombardegis infinitament els teus amics que encara no han fet el canvi cap a la nova pàgina. Potser ja no els interessa el teu producte o no volen seguir rebent notícies teves. No els posis en contra de la teva empresa i recorda que al darrere de cada perfil hi ha persones com tu.

Afegit a: del perfil a la pagina,Facebook,Idees,Xarxes socials. Etiquetes: , , , , , .


Curs per a Community Managers a Girona
SUBSCRIU-TE AL BLOC VIA MAIL: Clica aquí per activar la subscripció SUBSCRIU-TE AL BLOC VIA RSS: Clica aquí per activar la subscripció

Entrades recents

abril 2024
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Blogroll