El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/germacapdevila
Articles
Comentaris

La comunicació és una activitat fascinant. Sempre he admirat a aquells que saben connectar i transmetre una idea, un concepte, de manera efectiva. Admiro especialment els professionals del món de la publicitat que poden condensar un missatge en un eslògan o en una imatge.

De vegades, però, hi ha circumstàncies que transformen una gran idea en quelcom que provoca l’efecte contrari, o senzillament fa riure. Son mostres de la màgia que envolta els processos comunicatius.

Fa cinc mesos, l’esclat de la crisi financera mundial em va sorprendre a Brussel·les. El mateix dia que el banc belga Fortis feia un pet com una gla, vaig trobar aquest retol a l’aeroport:

El text diu quelcom semblant a “La vida és una línia corba. En quina part t’hi trobes?”. No vaig poder evitar pensar que Fortis havia descendit a la part més baixa de la corba, tan ràpid que havia descarrilat…

El cap de setmana proppassat vam saber que la Caja Castilla-La Mancha (CCM) havia estat intervinguda pel Banc d’Espanya. Vaig imaginar-me la reacció de la gent que hi té els estalvis depositats, en conèixer la notícia. I alhora vaig veure per la tele unes imatges d’una sucursal barcelonina de la CCM, i vaig trobar-ho genial:

Una campanya pensada per reflectir la suposada reacció dels clients en conèixer els avantatges d’un dipòsit de CCM, es va transformar automàticament en la reacció dels estalviadors en conèixer la notícia: “Han intervingut CCM? Ahhhh!!

Mireu a l’esquerra, la foto talla una mica el rètol, però es pot llegir un gran “Quéééé?“, segurament una altra reacció de qui tenia els seus diners dipositats a CCM. A banda i banda de la porta de CCM, uns grans cartells exclamen “Quéééé?, Aahhh!!“.

La comunicació és quelcom màgic, apassionant. De vegades escapa del control dels emissors i els receptors, i cobra vida pròpia.