Apunts de topics de març 2011

Ha sigut un març molt ple de novetats:

Firefox El navegador Firefox per fi es posa al dia en front a Chrome. N’eren uns quants els que l’estàvem esperant, principalment por la incorporació de webs apps, un gran encert de Chrome. Doncs be, les descàrregues de la nova versió van aconseguir xifres de rècord.

23/03 Firefox 4 en twitter con nueva versión #fx4 #teamfirefox http://t.co/TIesReF vía @firefox

23/03 Impresionante visualización en tiempo real de las descargas de Firefox 4: http://t.co/bjdfZKj vía @alt1040

Google Suposo que a aquestes alçades ja tothom sap que el New Gmail Motion fou la innocentada que ens dedicà Google a tots l’ 1 de abril (l’equivalent al 28 de desembre del nostre país). Una innocentada intel·ligent, molt  treballada i que no va passar gens desapercebuda.

1/04 Y cómo me explico cuando me vean hacer hip-hop frente a la pantalla? New Gmail Motion http://kcy.me/2j4y via @gunyahtravel @gmail

Ets analític? Doncs hi ha que pensar en clau Google. Sobretot, quan ja ha quedat clar que afavoreix el posicionament en funció de la originalitat del seu contingut:

4/04 Storytelling+solucion: “Google Analytics: no se trata sólo de matemáticas” http://kcy.me/2k8a

+Like: Aquesta potser sí sigui una aplicació que tindrà futur. Pròximament disponible per a pàgines web, veurem què desperta en els competidors de Google.

2/04 +Like, extensión para poner el “Like” de Facebook en el buscador de Google: http://t.co/lx7bhOU vía @alt1040

Una nova funció per a Googlep Maps: els llocs remots més interessants. No està encara acabada, els queda per definir forces zones, però donar una bona idea de quines són les zones més sol·licitades del turisme slow. Basada en el anàlisis de Panoramio i de les dades de Geonames.

6/03 Se supone que debo estar de acuerdo con los más solicitados destinos de interior y remotos de Google http://bit.ly/h0V1rz

Si ets fan de las mètriques, i t’agrada que arribin a un elevat nivell de comprensió, aquesta no pot passar-te desapercebuda. Pot dir-se que Google acaba de obrir aquesta plataforma per a que qualsevol (institucions, investigadors, periodistes, partits polítics, estudiants) pugui representar les seves dades i inserir aquests gràfics.

23/02 Google Public Data: Visualiza todo tipo de datos (via @montsepenarroya ) http://kcy.me/22ag Muy interesante

I ja pots volar cap els llocs favorits de diferents personatges mediàtics amb Favorite Places!

21/02 @joantxo venga un regalito, la ruta preferida de Ferran Adrià en Google Earth http://tinyurl.com/5shf9xq (Favo… (cont) http://deck.ly/~5npC3

20/02 mmm, good… RT @montsepenarroya: Mirando la ruta preferida de Ferran Adrià en Google Earth http://tinyurl.com/5shf9xq (Favorite Places)


Twitter

4/04 TwitterAnalyzer ya no funciona, no?

Doncs sí, Twitter Analyzer va deixar de funcionar. Ens hem quedat pèl orfes de una eina gratuïta de estadístiques de twitter, molt visual i completa. Es el moment potser de girar el cap, cap a TweetStats.

23/03 Básico y práctico: Veinte sitios para sacar todo el jugo a Twitter http://t.co/NJzRnEV vía @manuelgross

Cert que és bàsic i molt pràctic, però encara que siguis usuari adult de twitter, aquest segueix sent un bon manual.

15/03 Avatares de 8 bits en Twitter http://chicaseo.com/?p=4677

Es tracta d’uns avatars de visual que recorda les primeres consoles de jocs. ChicaSeo explica cóm elaborar-lo.

14/03 TweetGuru para envios múltiples de DM’s, vuelve a funcionar http://kcy.me/1a50


TweetGuru es va penjar però ja torna funcionar. La millor eina per enviar tweets múltiples (be, en principi fins a dotze destinataris)

14/03 Check out this tool, it tells you when your followers are online the most. http://t.co/Kz2Fzbe via @tweriod

Encara no podem saber qui te el seu twitter obert, però sí podem saber quins són els pics horaris dels nostres followers, i per tant rendibilitzar millor l’ús horari de quan treure la nostra informació.


WordPress

18/03 RT @fernandot Como acelerar WordPress (infografía) http://bit.ly/eXUpNC

21/03 WordPress plugin for embedding a SlideShare presentation http://kcy.me/2exc

1/04 RT @blogadvice: Posicionamiento SEO en WordPress http://bit.ly/fAlQNP


Evernote, Karmacracy y Soooshial

2/04 RT @marcotaboas: Plantillas en Evernote para acelerar tu trabajo http://dlvr.it/MFRCV /via @LuisEdu

Molt a tenir en compte.

+1 y buen idea en español RT @Pravious: Todos los cambios en el sistema de @karmacracy quedaron geniales. Les felicito.

Karmacracy, l’innovador escurçador de url’s que et permet millorar, progressa i progressa. I no sols per oferir-se també en castellà, sinó a més per que pots integrar el widget de karmacracy al teu web, o compartir-lo a través de les extensions, o trobar el servei que utilitzis actualment i configurar-lo amb karmacracy.

9/03 Muy visual ! RT Buena herramienta! RT @costabrava_: Todo el contenido Social Media de la #costabrava y #pirineudegirona? Aquí http://bit.ly/i53diX

Soooshial és una nova plataforma que recopila tota la teva activitat social a la xarxa, una social board. El Patronat de Turisme CostaBrava Pirineu de Girona, la ha incorporat com un nou servei de difusió de informació per hotelers i visitants.

Seminaris i Foros Montserrat Peñarroya ha començat una interessant iniciativa: un Curs de Marketing Digital a través de tweets. Cada dia a las 10AM, es publica un tweet amb el hashtag #CursoM . Trobaràs els interessants consells de aquesta gran mestra del SocialMedia.

Util RT @montsepenarroya: #CursoM: aquí Excel para realizar mapa de posicionamiento web respecto a la competencia http://tinyurl.com/2eco427

El passat 30 de març, Genís Roca estava a la Universitat de Girona en el IV Idees d’e-futur: 6 reflexions sobre els temps de les RRSS. L’slideshare de la presentació aquí.

30/03 Algú tuitejarà el IV Idees d’e-futur de @catalunyavalley amb @genisroca, @miquelduran i @leconomic ? http://ht.ly/4oKQH

30/03 ok cc @sandraggolden RT @catalunyavalley: @Montse972 si! segueix el hashtag #ideesdefutur

Hosteltur convoca el seu VII Foro sota el tema “¿Ayudais al sector a ser más competitivo?” Una bona excusa per aportar punts de vista profesionals i visibilitat.

31/03 Buen reto! RT @hosteltur VII Foro Hosteltur ¿Ayudáis al sector a ser más competitivo? #forohosteltur http://bit.ly/f5fNZl

Post destacats

28/03 Respondiendo en “Quizá demos mucho feed y poco back” http://t.co/Amvznb2 vía @fgrau

Francesc Grau segueix consolidant-se com un expert en Reputació i en Diplomàcia on-line. Moltes reflexions en un dels seus últims posts.

5/03 De lo más práctico RT @jaumemarin: Muy interesante. RT”@Israel_Garcia: Social Media Customer Experience http://bit.ly/esbmBj

Per seguir avivant el debat entre CM o SCRM (encara que últimament als CM sembla que ja els anomenen SocialMedia Strategyst…)

Publicat dins de Web 2.0 | Etiquetat com a , , | Comentaris tancats a Apunts de topics de març 2011

9 graus Ritcher. Natura devastadora a Japó

Veure streaming desde NHK (ingles)

No podría quedar-me plegat de braços davant d’un dels pitjors desastres naturals en la història del Japó i un dels més grans de la història humana.

De fet, dos dies després que la terra tremolés i es produïssin les terribles onades de més de 10 metres que van arrasar la costa japonesa (Amplificades en algunes zones per la pròpia orografia costanera), encara no poden ser avaluades les conseqüències del desastre, sobretot quan alguns dels seus reactors nuclears (Fukushima) estan en perill.
Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a 9 graus Ritcher. Natura devastadora a Japó

Provoca conversació 2.0 o be VoiceThread

Sebastià Serrano ja fa uns quants anys, deia quelcom semblant a que “en un món on tothom parla, realment tothom escolta per igual?

Prisma de la Conversació 2.0 per Brian Solis

I es que quan ens reunim distesament, els que comuniquem en el 2.0 a PYMES o a autònoms, en tot cas, una empresa de la que el comú dels mortals no sol entrar en conversació al igual que nosaltres fem de moltes altres, no passa massa temps sense que surti la frase de què explico?, què dic? i una sensació de ridícul encoberta al caure en que potser comuniquem el que no toca, i al conseqüent pànic (escènic?) a de que siguem o la hilaritat o el càstig general a la reputació de l’establiment.

Quan comences, ja intueixes que la “conversació” 2.0 no és la mateixa que la del carrer, la de l’ascensor, la del cafè amb amics, la de la carta a un proveïdor o a un client, ni la de la redacció de la web. Resulta ben difícil, dins de les sabudes normes de la conversació 2.0, intentar “escoltar al teu client” quan la seva conversa et dona realment molt poca màniga en el constant treball d’esgarrapar una decisió de compra, que és el que més se’t demana. Per lo que el tema no sol ser només el de escoltar, sinó el de provocar la conversació.

Diuen que els que saben escoltar, sempre estant demanant un altre opinió, mirant les coses des de angles diferents. Sabem que podem provocar conversació:

  • En fer-se càrrec del que el client (o hoste) podria tenir com expectativa,
  • En explicar quin és el rutinari de la nostre hospitalitat, o be qui soms,
  • Cóm produïm un servei i els factores que tenim en compte en el procés de la seva servucció,
  • Eines a disposició del client per facilitar-li un servei (per exemple, la reserva)
  • Comunicant les relacions que ja tenim amb d’altres empreses que es troben en el 2.0
  • Events del destí

El gràfic sobre el prisma de la conversació ajuda a definir el missatge en funció de la plataforma, però si encara no en tens prou pots provar amb VoiceThread, la eina col·laborativa que ens permet mantenir conversacions al voltant de continguts multimèdia (fotografíes, vídeos, presentacions…) en una sola pàgina web. Sobretot se ha utilitzat en entorns educatius, però per què no provar-la en el entorn de un hotel o  de un destí? Te imagines poder provocar conversació al voltant de una habitació, un event o una platja y recollida en el teu web o bloc?

VoiceThread

PD1: La millor explicació sobre en què consisteix VoiceThread: via educacontic.

PD2: Pots inclús incrustar-lo en el teu bloc de WordPress

PD3: La conversació es material també de l’antropologia linguística. De aquesta manera, l’ escoltar és una acció a realitzar, una acció que pot ser dissenyada, feta amb previsió. Segons Rafael Echeverria, “una bona relació interpersonal, descansa en la capacitat de fer-nos càrrec de l’altre, abans de que aquest ho demani. En tota relació basada en la cura i l’esforç per procurar la satisfacció de l’altre, el “moment de la petició” implica que hem arribat tard; que l’altre ja va arribar al punt de la insatisfacció. Mentre menys el client tingui que recórrer a nosaltres per trobar satisfacció, millor serà el producte que li venem… El saber escoltar les inquietuds del client, per després poder fer-nos càrrec de les mateixes, es factor determinant en la nostre capacitat de produir qualitat.

Publicat dins de Web 2.0 | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a Provoca conversació 2.0 o be VoiceThread

Somiant amb codis bidimensionals

A voltes del viatge que he fet aquesta setmana cap a les Illes canàries amb un balanç de 6 vols, dos amb connexions, lloguer de dos cotxes i estada a quatre hotels he estat rumiant al respecte del poc us que fan les empreses dels codis bidimensionals en els sistemes de reserves.

M’explico:

Ja fa un munt d’anys que els fabricants de productes de consum varen començar a emprar els codis EAN (codis de barres) per tal d’identificar els seus productes i agilitzar els processos de emmagatzematge, distribució, marcatge, fixació i canvi de preus i pagament a les caixes de hipers, supers i tot tipus de botigues.

L`us es senzill. A cada producte se l’assigna un codi de barres bidimensional el qual conté informació rellevant del mateix . Mitjançant un lector, el codi “revela” la seva informació (quan passem per caixa el preu llògicament). El codi bidimensional sempre es el mateix però pot ésser canviada la seva informació a la base de dades on s’assigna al producte corresponent.

¿On vull arribar?

Bé, això que sembla tan senzill i tan acceptat pel client final en el mon del consum no s’ha traslladat a serveis com els de reserves.

En el cas de les companyies aèries l’ús dels codis bidimensionals per a les targes d’embarcament es clarament irrellevant i poc eficient. Es segueix emprant paper per tot arreu quan molts dels viatgers tenim ja smartphones i mòbils capaços d’emprar Aquest tipus de codis que ens farien la vida mes senzilla.

Pels que viatgeu amb certa regularitat, estareu d’acord amb mi de la importància que te el poder tenir la tarja d’embarcament al mòbil ja que es molt habitual no tenir ni temps ni mitjans per tal d’imprimir-la en paper.

El més indignant es que tot i que algunes línies aèries ja tenen implementada la funcionalitat, enviant el codi via MMS o bé email, son molt pocs els aeroports que permeten la lectura d’aquestes.

D’altra banda, penso que seria molt senzill utilitzar aquesta tecnologia per a les reserves de cotxes, tren, hotels, bus, etc.

Mentre no s’implementa haurem de seguir talant un munt d’arbres per tal de poder viatjar. 🙁

Publicat dins de Tech, Web 2.0 | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Somiant amb codis bidimensionals

T’agrada bloggejar? Surfeja de blog en blog…

En el passat Fitur, va semblar com si els responsables de gestors de continguts i els professionals de la qualitat dels mateixos, estiguessin a l’alça. Rafael Martínez, dibuixa en el seu post la tipologia dels continguts bàsics d’un blog. A dia d’avui, escric en 4 blogs, i m’interessa tot allò que versa tant sobre el seu millor contingut per a lectors i aranyes, com sobre la qualitat de la seva lectura. Si en l’atenció a l’hoste presencial, cuidem aspectes com el to de veu (sempre un semi tó per sota de qui atenem), o cuidem el nostre llenguatge corporal, creo és igualment important atendre correctament, personalitzar, una de les vies de major comunicació del nostre establiment, servei o producte: el blog i els seus post.

Personalment distingeixo en la seva metodologia, als que tenen lectors acostumats a la seva lectura respecte als que congreguen lectors que no estan familiaritzats amb la mateixa. I en funció d’això, és molt millor usar pocs links a masses (poden desviar l’atenció en la temàtica de la lectura). Se sap que la dimensió ideal oscil·la entre les 350 a les 450 paraules. I que són preferibles links des de una paraula, que no des d’una frase. També si el teu blog és llegit per lectors no habituals de blogs, duplicar algun dels links (el principal) un de forma tàcita i l’altre de forma expressa: El passat 12 de juny vam estar en la conferència deSlideShare amb la conferència del passat 12 de juny, aquí. Usar enllaços interns (a altres posts del blog), controlar la grandària del títol perquè sigui fàcilment tuitejat o no quedi retallat en arribar per mail, i usar les paraules clau en el titular per als cercadors, els rss i pels lectors no habituals. I al final, donar-se temps per perfeccionar l’estil final del post: substituir verbs de conjugació composta per senzilla si cap, ser escrupolós quant al ritme de la lectura del post llegint-ho diverses vegades en veu alta, buscar sinònims, vigilar la repetició de preposicions, usa un diàleg col·loquial propi…

Però sempre s’ha sabut que és millor usar sempre una font amb peu i de bona grandària o que les tintes grises fosques redunden en un efecte relaxant i de comoditat de la lectura, i que ressaltar els enllaços amb una ombra opaca o d’un altre color, potencia el link. Però aquests aspectes sempre han depès de si la template del blog ho admet.

D’una banda, quan no ets cap expert, no sempre coneixes, en triar una template, totes les seves possibilitats, i per un altre, quan ets editor però no creador, sempre has d’ajustar-te a la template atorgada. Doncs bé,  ScribeFire Editor (tant per Firefox, Chrome o Safari) resulta ser una molt bona opció per personalitzar fonts que complementa i facilita l’edició dels teus post en el teu blog, independentment de la template que usis, tal com pot veure’s en aquest post.
Es a dir, no només sigui la que sigui (pràcticament) la template de base sobre la qual treballis, l’estil visual del post que crees a ScribeFire és conserva, sinó que a més et permet editar molt còmodament post diferents per a qualsevol blog sense haver d’accedir a l’administració del mateix. Partint la pantalla de l’ordinador, accedeixes a qualsevol informació, imatge, link… podent-la aportar. El més semblat a fer surf de blog en blog…

Publicat dins de General, Web 2.0 | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a T’agrada bloggejar? Surfeja de blog en blog…

Realitat augmentada per a dummies

¿Qué es la realitat augmentada?
Es la generació d’informació interactiva en temps real combinant imatges reals amb elements virtuals.

¿Com funciona?
Es necessari pel seu funcionament un ordinador, una webcam i una marca per a posicionar els elements virtuals  a l’escena real capturada per la camara.

Exemples de Realitat Augmentada (RA)
Anem a veure un exemple d’aquesta tecnología usada per exemple en el comerç electrònic per la companyia Zugara:


Ara una d’ulleres….. Rayban


Com podem veure en el video, la  persona es situa davant la webcam, posiciona la marca i automàticament els elements vituals cobren vida. MAGIA??.., NO, REALITAT AUGMENTADA!!

Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Realitat augmentada per a dummies

Navalla suïssa de eines digitals (I, edició texts i imatges)

A la majoria de Tallers, Jornades 2.0 i demés muntatges, normalment, quan arribes a un dels temps de break i comentes amb d’altres assistents impressions, sempre es coincideix en el punt del temps, en com poder cohesionar aquesta nova feina, amb la resta de responsabilitats.

Aquest punt és el que vaig intentar tocar en el meu primer Taller impartit a Càceres, gràcies a l’invitació de Comunidad Hosteltur i Turismo Extremadura. La resposta es que constantment utilitzem moltes eines digitals. I n’hi han de molts tipus, d’edició, de captura, d’organització del temps, multitasking i programables, per trucar per telèfon o enviar missatges gratuitament…

Però per procurar que es pugui pair bé tot l’allau d’informació que normalment et donen en un Taller Accelerat de Noves Tecnologies, començaré per un primer post d’eines bàsiques gratuïtes d’edició d’arxius en el que incloc eines de traducció de texts, i de captura i edició d’imatges, que espero us puguin ser tan útils com a la gent més professionalitzada en aquests entorns, dons al final, passa com quan vius en una gran ciutat, tots anem a parar més o menys, als mateixos llocs.

  • GoogleDocs: Atacar la quantitat d’avantatges que et dona tenir un correu de Gmail, ja donaria per una sèrie molt llarga de posts, però aquí només anomenaré el fet de poder accedir a GoogleDocs no només per crear documents, presentacions, fulles de càlcul o dibuixos on line. Sinó, sobretot, pel fet de poder-los modificar (editar) entre una o varies persones (tú decideixes sempre). S’han acabat ja els pen drive i els CD, gran quantitat d’arxius es poden penjar al núvol Docs lligats al teu mail i accedir-hi còmodament sense por a no saber exactament quina versió és l’última que es va retocar. I la seva funcionalitat de Dibuix et dona el codi HTML per poder incrustar-lo al teu blog o a la teva web tranquil·lament, com si fossis tot un programador. Després pots deixar aquell document visible per tothom, privatitzar-lo només per un grup de gent o sols per tú. Però el fet de compartir la seva visibilitat no es exclusiu de Docs en el món 2.0.
  • Issuu: Et sedueixen els nous ebooks digitals en que pots anar passant full per full talment com si reproduïssis el moviment dels dits passant les fulles del diari? Issuu és un altre aplicació gratuïta també intuïtiva per donar a les teves presentacions tota una aparença de magazine.
  • SlideShare: SlideShare es altre de les aplicacions gratuïtes més estandaritzades que hi han, que permet també visualitzar -compartir, però no la seva modificació. Sota una única presentació (a mode de YouTube), permet d’una forma extremadament senzilla i intuïtiva pujar qualsevol arxiu imprès en pdf, documents en Word i també presentacions en PowerPoint.
  • Lightshot: per capturar fàcilment imatges de la pantalla, guardar-les, editar-les i també pujar-les a la red. És probablement la més còmode que hi ha, en el meu cas ha desbancat a d’altres que utilitzava (gràcies a @joantxo).
  • Picnik: una també més que senzilla aplicació per retocar imatges, ràpidament. N’hi han de més sofisticades, però Picnik és perfectament vàlida.
  • Quick 3D Cover: és una més que simple aplicació que transforma una imatge en una il·lustració en 3D com si tingués el volum de llibre, boxshot, joier, caixa de DVD, i altres objectes amb uns clics del ratolí.
  • Apertium: Eina tant de traducció de texts, com de traducció de documents, navegar i traduir. També es pot buscar en els diccionaris en línea i provar les versions en desenvolupament dels seus traductors.
  • Instituto Cervantes: servei que l’Instituto Cervantes ha desenvolupat a través del seu Portal de las Tecnologías Lingüisticas en España, i que permet traduir texts i pàgines web, del espanyol al català, francès, gallec, anglès o portuguès i a l’inrevés, així com del espanyol al basc.
  • Google Traductor: Cada cop més fiable, ja disposa de 50 idiomes de traducció i també al català. Per cert, també la podeu triar des del menú Opcions de la barra Google del vostre navegador i us traduirà en pocs segons qualsevol site.

Però a mi m’agradaria saber quines eines d’edició utilitzeu vosaltres…

Publicat dins de Tech | Etiquetat com a , , , , , , , | Comentaris tancats a Navalla suïssa de eines digitals (I, edició texts i imatges)

Bones Festes 2.0 … quina feinada!

Sen’s gira feina aquestes festes.
Fins fa quatre dies agafàvem el telèfon  o fins i tot escrivíem una postal uns dies abans de festes per tal de felicitar als nostres familiars, amics i coneguts (amb el risc que el servei de correus no l’entregues fins passades les festes).

A l’era de la web 2.0 això ha passat a l’historia. Ara sen’s compliquen les coses.
A banda de les trucades i els SMS’s de rigor (cada vegada menys) i en funció de la nostre activitat a les xarxes socials (i sense ésser massa friki), ara haurem de tenir en compte:

  • Els nostres amics de Facebook o Tuenti. (FB-500 milions d’usuaris a nivell mundial y Tuenti uns 3 milions)
  • Els subscriptors del nostre blog. (120 milions de blogs a nivell mundial. 2,8% en espanyol)
  • Els nostres contactes de Linkedin i/o Xing (75 milions d’usuaris al mon i 1,4 milions a Espanya respectivament)

I ja pels més frikis:

  • Els nostres seguidors de Twitter (190 milions d’usuaris a nivell mundial)
  • Els nostres amics en eines de geolocalització com Foursquare o Govalla. (Més de 2 milions d’usuaris de la primera a nivell mundial)
  • Els nostres amics en comunitats: Hosteltur, Bitácoras, Technorrati,etc.

I si a més volem ésser originals, ¿perquè no una video-felicitació a Youtube? (Actualment Youtube es el segón buscador d’informació després de Google) o un podcast-felicitació Ivoox (audio) que podem enviar per email.

Com veieu hem de planificar a la nostre agenda una mica de feina extra si volem arribar a tot l’entorn que aquest nou mon ens possibilita. Aquest ha permes arribar més lluny que mai en les nostres relacions tan personals como professionals.

I ja que estem amb l’esprit nadalenc a flor de pell em permetreu la llicència …  BON NADAL 2.0 A TOTHOM i els nostres millors desitjos pel proper any 2011.


Continua llegint

Publicat dins de Web 2.0 | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Bones Festes 2.0 … quina feinada!

Vols ser original? Regala en digital

Si la butxaca no està per molts regals, pots intercanviar temps, habilitats, o bé buscar-lo en forma digital. De vegades, el millor regal no es paga amb diners.

En el món 2.0, en el món digital, si vols ser original, la veritat es que aquí ho tens molt senzill.

L’exemple més fashion pot ser el de Colette (la botiga de les tendències del món, a París): el seu calendari d’advent et suggereix, dia a dia, regals hiper-femenins o hiper-high. És probablement, l’exemple més original i sofisticat culturalment parlant, de la red.

Melòman? Regala una subscripció a Spotify i munta una llista de música. Demostra a cop de melodies, el que t’ha suggerit el 2010. Fes recordar estones de grans somriures o només allò que pot entendre el qui ho rep. La comunicació té moltes vessants, no només les de la parla o les del gest. Però el/la melòman high-tech te superat l’Spotify? SSRadioUK

Una paraula clau es tutorial. No serveix fer recerques per internet comencen per “Com funciona…”, “Què es…”, “Què vol dir…”. Hi han molts tutorials, et recomano buscar-los a YouTube, segur que trobes aquell que porta de corcoll al seu destinatari. El de com fer-se el nus de la corbata per en Bere Casillas o el de com es planxa una camisa d’home, poden solucionar la vida de molts i encendre somriures.

Vols que el teus regals 1.0 els acompanyin dedicatòries personals? Nanoediciones ha fet un llarg recull de petits textes. De fet, s’erigeix com la mínima expressió editorial. Texts minúsculs llestos per imprimir en un únic DINA4 i amb instruccions de plegat per donar-li forma de diminut “nanovolumen”.

És mol important netejar la pantalla de l’ordinador, però sabies que cada 30 dies és necessari netejar-la per dins? Moltíssimes persones ignoren aquest fet i tampoc saben com fer-ho. Les empreses fabricants s’aprofiten d’aquest fet per incrementar les seves vendes. Per regalar un neteja-ordinador per dins, n’hi ha prou en fer clic aquí

Però vols gastar-te els calerons i ser el més original? Si es Touch 100% i fa fred necessitarà guants especials: GuantsSmartTouch compatibles amb pantalles tàctils gràcies a fils conductors a l’índex i al polze de cada ma…

Els Gastrovíctim i els Geeks ho tenen fàcil…

Emocions diferents? Pilotar el primer quadricòpter que es pot controlar amb un iPod Touch® o un iPhone® et convenç? I amb realitat augmentada, per acabar-ho d’arrodonir.

Però recordeu que de vegades, per celebrar una Festa, normalment calen complicitats més que una altra cosa…


PD: Agraïments a @julioEstrela i a @marcotaboas per les seves idees

Publicat dins de General, Tech | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Vols ser original? Regala en digital