YouTube ha confirmat els pronòstics. Després de l’èxit de les primeres retransmissions musicals en directe amb els concerts d’U2 i Alicia Keys, que van ser gratuïtes i van tenir més de deu milions d’usuaris en línia, el canal de vídeos de referència a la xarxa acaba d’anunciar les primeres retransmissions esportives en directe: Google i Board of Control for Cricket in India han signat un acord per retransmetre en directe 60 partits de criquet pertanyents a la Indian Premier League (IPL) a partir del març. És una primera prova pilot, centrada en el continent asiàtic, però que serà un bon indicador per valorar la imminent arribada de les retransmissions esportives en directe via canals d’internet. De moment, Google, que és el propietari de YouTube, està gestionant l’entrada d’un patrocinador que ho faci viable econòmicament i la inversió li puugi sortir a compte. La intenció de Google és trobar una marca internacional -escola global- i diferents patrocinadors locals -àmbit local-: glocalització un factor determinant a la xarxa. L’acord contempla que els ingressos publicitaris es compartirien entre YouTube i la IPL. Si l’experiència té resultat, especialment en mercats com els de l’Índia, Malàsia, Singapur, Hong Kong i, fins i tot, el Regne Unit… és probable que el proper pas de YouTube sigui el bàsquet, el futbol o el tennis, i després el mercat ja serà tan global, comercial i instantani com el que ja té la televisió.
Música / Bright Smile # Josh Ritter