El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/oscarpinilla
Articles
Comentaris

«Què diuen, que torna el Carrilet?», comentava aquest matí amb un somrís en els llavis en Quimet, el veí de sota que es passa l’estona explicant historietes. De tant en tant hi paro l’orella. Aquest cop m’explica que durant molts anys, el Baix Empordà va tenir dos petits trens que comunicaven la costa amb l’interior. L’un connectava Palamós amb Girona, passant per la Bisbal i l’altre connectava Sant Feliu de Guíxols amb Girona, passant per Cassà de la Selva. Durant molts anys, aproximadament un segle, aquests trens van ser el principal mitjà de transport de persones i mercaderies. El tren va ser usat principalment per la indústria surera, perquè connectava fàcilment les zones d’explotació del suro, vessants de les Gavarres i l’Ardenya, amb el port marítim de Sant Feliu de Guíxols i de Palamós. Ara, sembla ser, que la Diputació de Girona ha encarregat un estudi sobre la viabilitat de construir un tren al voltant de les Gavarres, amb 60 estacions i 139 quilòmetres de recorregut. Si es fes realitat aquest projecte, s’acabaria amb un dels mals endèmics al Baix Empordà, el transport públic, que és car, amb poca freqüència i amb una durada dels trajectes astronòmics. Tan de bo hi hagi prou voluntat política i prous diners al sarró com per tirar endavant aquest projecte, i no acabi, com tants d’altres, en via morta.