I ara la iBookstore

 

No som un país diguem-ne lector però cada vegada ens ho posen més còmode en el sector digital. Fa quinze dies va ser Amazon amb l’estrena del nou web a l’Estat espanyol, i des d’avui és Apple amb iBookstore, una botiga en línia per vendre llibres per a iPad, iPhone i iPod Touch. Són els dos pesos pesants de la lectura digital a escala global i a partir d’ara els dos referents a casa nostra. Amazon s’enfoca més a públic específic, més lector, disposat a comprar la seva tablet que afavoreix més la lectura dels ebooks. Als Estats Units, el Kindle Fire ja està a la venda (199$). La tinta no cansa i permet enfocar més el producte a un tipus de públic més novelesc. Apple, per la seva part, surt ja mb la inèrcia de tenir un públic molt fidel, consumidor de la seva marca i al qual potencia un servei més per retenir-lo. I d’entrada, amb força: un catàleg de més de 400.000 títol a tot el món i amb editorials com les del Grupo Planeta, del Grupo Random House Mondadori i les editorials distribuïdes por Libranda.

S’obre una nova partida comercial al nostre mercat, molt competida, i veure’m quina resultarà la companyia líder. Són encara percentatges molt baixos, però comença el posicionament en un mercat que només pot créixer en el temps.

Giovanni Boccaccio: “Quan era jove llegia gairebé sempre per aprendre; avui, de vegades, llegeixo per oblidar.”