Metro i bus, quin abĂşs
2 gener 2014 per Carles Ribera
Des de fa ja unes quantes dècades , en aquesta societat consumista, la possessió de targetes exclusives és un signe de capacitat econòmica inconfusible i preuat. Tot i que les entitats financeres, especialment en l’enyorada època de vaques grasses, ens les han vingut endossant durant molts anys per més pelacanyes que fóssim amb l’objectiu no confessat de poder-nos anar cobrant les despeses de gestió, val a dir que no és a l’abast de totes les butxaques poder manejar amb fluïdesa i solvència una Visa Platinum, una Master Card Worild Elite o una American Express Bussines Gold, per posar alguns exemples. La moda del targeter de luxe molta gent la complementa amb plà stics d’exclusius centres de fitness (allò que abans en dèiem gimnà s) o botigues de categoria que fidelitzen els seus clients amb atractius descomptes per la compra de coses que no ens fan cap falta, i no em refereixo pas a la targeta de fidelització del súper, no, vull dir exclusivitat i distinció.
Això no Ă©s tot. Des d’ahir, els que teniu la sort d’anar forts d’armilla podeu omplir un lloc mĂ©s a la vostra envejable cartera, especialment si sou de Barcelona i encontorns. Podreu guardar-hi la T-10, la T30/50 i, els mĂ©s esnobs, col·leccionar-hi bitllets senzills. Personalment, com a usuari freqĂĽent del transport pĂşblic, em moro de ganes per baixar avui al metro i comprovar com un amable funcionari amb uniforme i gorra de plat m’obrirĂ la porta del vagĂł. O, si pujo a l’autobĂşs, friso per sentir-me afalagat per aquella simpĂ tica hostessa que probablement desenrotllarĂ l’estora vermella al meu pas i em servirĂ una copa de cava de benvinguda al costat de la mĂ quina de marcar. És el mĂnim que poden fer per estar a l’altura de la clatellada que arrenca avui. Quin abĂşs, metro i bus. (Publicat a El Punt Avui el 2 de gener de 2014)