El Grup Serhs ha presentat aquest matí el pla estratègic per als propers cinc anys i ha estat interessant comprovar com hi ha empreses catalanes de referència que, malgrat la crisi, tenen ganes d’arriscar i continuar invertint per progressar. De moment, dels onze hotels actuals -8 en propietat-, l’empresa maresmenca té l’ambició d’ampliar la xifra en cinc anys i arribar a la trentena, amb noves explotacions tant en el mercat català com l’internacional. El president de Serhs, Ramon Bagó, ha admès que és moment d’aprofitar-se dels qui han jugat a fer d’hotelers sense ser-ho, especialment gràcies a la gran quantitat de diner negre circulant, i acabada la “bogeria arriba l’hora de comprar”. I això també té mèrit per als empresaris catalans del sector turístic, ja que cada vegada és més complicat competir amb els preus que poden oferir mercats com els de Turquia, Croàcia i Egipte, gràcies a una mà d’obra barata. Ells ens han pres força clients del nord d’Europa i és evident que el turisme català cada vegada depèn més del propi turisme de segona residència i que el que ve de la resta de l’Estat.
Però Serhs, tot i afrontar un 2009 que és “un any que no estem contents però del qual n’estem molt satisfets”, ja ha fet un pas important en anunciar l’obertura d’un nou hotel a la ciutat de Petra. La recessió ha afectat en les vendes del grup amb una davallada del 4% però tot i això, buscarà les noves oportunitats amb la finalitat d’arribar a l’excel·lència i ser ambiciosos “per què els moments complicats també donen oportunitats”. Just quan la indústria turística global passa per un mal moment i es comercialitza a través del low cost, el Grup Serhs està disposat a arriscar amb ambició.
Música / Naive # The Kooks