El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/estevevilanova
Articles
Comentaris

 

Freixenet

 

Una de les figures de la convenció del PP d’aquest cap de setmana ha estat el president de Freixenet, José Luís Bonet.  El senyor Bonet l’hi hem d’agrair la seva claredat en exposar el seu pensament polític, tan clar que no deixa ni el mínim espai per la prudència que, com empresari, hauria de mantenir per defensar els interessos de la seva marca. Bonet ha tirat pel dret i alinea clarament la seva empresa i la seva marca amb el PP i amb l’unionisme. No sé si amb aquest atrevit posicionament de la marca, li servirà per recuperar el que ha perdut del mercat espanyol com a conseqüència del boicot atiat bàsicament per la dreta.  Jo no ho hauria fet, perquè tinc molts de dubtes de la seva eficiència. Els espanyols-anticatalans, que no són tots els espanyols, la seva militància els impedeix fer la mínima discriminació de la mateixa manera que els impedeix fer la mínim anàlisi i argumentar les seves posicions irreductibles. Els mateixos discursos ignominiosos  del PP escoltats en la Convenció, són l’argument més clar d’aquesta incapacitat.

I en una convenció feta a Catalunya on s’ha insultat greument el president de Catalunya elegit democràticament, simplement per no compartir el seu ideari sense més arguments, no és un bon escenari de prestigi per involucrar-hi una marca comercial d’un producte de consum amb tanta competència i de llarga tradició catalana.

La imatge de la plana major de PP brindant amb cava Freixenet,  després d’aquestes intervencions insultants contra el President i contra Catalunya en el que van deixar clar que som uns súbdits espanyols, si jo fos el cap de màrqueting de Freixenet, avui em sentiria molt enutjat perquè a partir d’aquest brindis i la presència activa del seu president Bonet, queda clar que Freixenet és el cava del PP, i això té un cost important de marca.