Les tradicionals rebaixes d’hivern han començat amb molt bon peu. La conjuntura ha fet que el primer dia de rebaixes coincidís amb un divendres, el que ha propiciat que les vendes s’animessin, fins al punt de què en algunes zones es feia difícil d’entrar a les botigues durant segons quines franges horàries. Aquest bon comportament confirma el repunt en les vendes que ja s’havia observat durant aquest Nadal i que es fa palès amb un petit detall: tornen a veure’s cartells demanant dependentes a més d’un aparador.
Però no només ha estat un fet conjuntural. Cada cop més s’evidencia un nou perfil de consumidor el qual basa bona part de les seves decisions de compra durant les rebaixes i que les complementa amb un ús habitual dels outlets virtuals. No és cap casualitat que les empreses d’aquest segment siguin les més dinàmiques dins del comerç electrònic, i que estiguin presentant ritmes de creixement de tres dígits.
Alguns comerciants han expressat la seva preocupació per l’emergència d’aquests outlets virtuals i algú fins i tot n’ha demanat la seva regulació. Em sembla un error. Els outlets virtuals tenen un públic i unes funcions determinades que poden complementar les botigues de tota la vida. De la mateixa manera que iniciatives de botigues efímeres com el REC han contribuït a dinamitzar el comerç igualadí. Hem de cuidar aquest nou consumidor, no posar-li problemes.