Twitter i l’atenció al client de les empreses.
2 febrer 2011
Sovint les empreses es pregunten com poden iniciar la seva aventura dins el laberint de les xarxes socials, doncs bé, una senzilla i eficaç manera per a totes aquelles organitzacions que ja disposin d’un departament d’atenció al client és obrir una compta gratuïta a Twitter i oferir la possibilitat a tots els seus usuaris que els contactin mitjançant aquesta potent eina social.
Gestionar l’atenció al client mitjançant Twitter pot suposar grans beneficis per a l’empresa a diferents nivells. Per un costat, tenir informada la seva comunitat de seguidors on-line a temps real, fidelitzar-la i establir-hi un diàleg. Per un altre, obtenir una indexació de links externs als cercadors que apuntin cap a la web de l’empresa amb els beneficis de posicionament natural (SEO) que això comporta. També poden, per exemple, informar a través d’aquest canal de les últimes novetats de l’empresa de forma automàtica (via RSS) utilitzant la sindicació dels continguts de la seva web o bloc corporatiu.
I això només és el començament, doncs els treballadors qualificats de l’empresa també poden dedicar-se a buscar a temps real ( http://search.twitter.com ) temes relacionats amb el seu sector d’activitat seguits del signe d’interrogació (?) i solucionar els dubtes que els usuaris puguin tenir en aquell moment. Des d’aquí us animo a fer la prova, entreu a search.twitter.com i per exemple si sou una agència de viatges cerqueu “viatjar ?” o si teniu un Restaurant: “menjar a ?” i comenceu a solucionar dubtes als usuaris, els resultats no tardaran en arribar!
Per a totes aquelles empreses que encara no estiguin familiaritzades amb conceptes bàsics d’utilització del twitter com son les respostes públiques (@), les respostes privades (DM), els Retweets (RT), Hashtags (#) o els Trending Topics (TT) recomano fer un recorregut pels primers passos i el glosari de Twitter.
Ànims i a volar!
Afegit a: comunicacio digital,Idees,Twitter,Xarxes socials. Etiquetes: atencio al client, eines 2.0 per empreses, SEO, Twitter, Twitter per empreses.