El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/francesccasadella

Community Manager, una professió de present amb futur.

8 novembre 2012

community manager“Ser o no ser” presents a Internet avui en dia ja no és una opció. Hi som, tant si volem com si no. Tant a nivell personal com a nivell empresarial. Una vegada entès això passem a la següent qüestió: “Gestionem o no gestionem” la informació que apareix a la gran xarxa sobre nosaltres?

Si la resposta és ignorar la nostra identitat digital haurem d’assumir conscient o inconscientment els riscs que la nostra decisió comportarà. Per dir-ho suaument, caldrà esperar que ningú pugui recriminar-nos ni aprofitar-se de la informació que terceres parts puguin publicar lliurement sobre nosaltres, anant des d’una simple foto, vídeo o comentari a una determinada xarxa social fins als registres públics de la nostra relació amb l’estat (llegeixi’s per exemple el www.boe.es).

En cas que decidim treballar la nostra reputació on-line i afrontar personalment aquest nou paradigma social gestionant la informació que apareix sobre nosaltres a la xarxa serà important començar per adquirir les habilitats digitals bàsiques.

Ara bé, si el que volem és aprofundir professionalment en aquesta tasca; si el que volem és comunicar-nos amb eficiència a través de la infinitat de canals existents com son els blocs i les xarxes socials – amb la mateixa facilitat que el qui fa o contesta una trucada telefònica -; si el que volem és fer-ho en nom nostre i també en nom d’una o vàries empreses, està clar que es necessita “alguna cosa” més. Sobretot si pensem que no estem parlant de trucades a dos bandes on hi ha un emissor i un receptor sinó que parlem de converses amb múltiples emissors i receptors que tenen lloc a temps real, entrellaçades dins de comunitats virtuals de seguidors d’un interès o marca concreta que interactuen, s’organitzen i cooperen entre ells.

A aquestes persones capaces de crear, gestionar i mantenir la identitat digital i les comunitats de seguidors on-line pròpies i corporatives les anomenem “Community Managers”, probablement utilitzem aquest anglicisme perquè és una professió tant nova que encara no s’ha arribat a un consens de com traduir-la. El que està clar però, és que la seva funció cada cop és més necessària i, lluny de patir els efectes adversos de la crisis, cada cop estan més sol·licitats.

Acabo reafirmant aquesta realitat amb la meva experiència professional diària en una agència creativa de comunicació juntament amb la tasca formativa en cursos com el de la Universitat de Girona d’Especialització en Blocs Corporatius, Xarxes Socials i Eines 2.0 per a Community Managers, la segona edició del qual tindrà lloc aquesta mateixa setmana.

Ara és el teu torn, quina és la teva opinió? M’encantaria saber si ets conscient de la informació que hi ha a Google que t’afecti, si has pensat mai en gestionar-la o si ja ho estàs fent i quins resultats en treus. La millor manera és utilitzant la secció de comentaris que tens aquí a sota.

Afegit a: Community Manager,comunicacio digital,General. Etiquetes: , , , .


Curs per a Community Managers a Girona
SUBSCRIU-TE AL BLOC VIA MAIL: Clica aquí per activar la subscripció SUBSCRIU-TE AL BLOC VIA RSS: Clica aquí per activar la subscripció

Entrades recents

abril 2024
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Blogroll