Quant de temps invertim en gestionar queixes i problemes a la feina, expedients disciplinaris, rotació de personal i mal ambient laboral…? I quants diners suposa això? I quants maldecaps que, després, repercuteixen en la nostra salut?
Com podem millorar-ho?
Primer de tot, cal bona voluntat per tota les parts: gerents i treballadors. Cal estar sensibilitzats i establir canals comunicatius i clima de confiança per poder abordar aquestes situacions.
Cal identificar el problema i mesurar-ne l’impacte recollint els punts de vista de l’equip o individu implicat: pot tractar-se d’un conflicte individual menor (desacord en alguna cosa, personalitats que xoquen…) o d’un problema col·lectiu, pot ser un problema que es pot resoldre de manera informal, parlant i escoltant, o formal, quan es s’oficialitza la queixa. Cada situació requereix solucions diferents amb l’objectiu que el problema no persisteixi i s’evitin rivalitats, estrès, infelicitat, ressentiment…
Cal establir consensuadament nous estàndards de rendiment, nous protocols, amb els membres de l’equip. I acordar el mètode i el calendari d’actuació, així com de supervisió/auditoria.
I treballant la sensació d’equip, reconeixent els avenços i contribucions.
Tot plegat, amb els ingredients habituals del sentit comú: bona comunicació, retroalimentació contínua i entrenament.
El resultat és evident: millora el rendiment. Si necessiteu eines o entrenament, compteu amb nosaltres: [email protected].