Gestionar conflictes a la feina

Quant de temps invertim en gestionar queixes i problemes a la feina, expedients disciplinaris, rotació de personal i mal ambient laboral…? I quants diners suposa això? I quants maldecaps que, després, repercuteixen en la nostra salut?

Com podem millorar-ho?

Primer de tot, cal bona voluntat per tota les parts: gerents i treballadors. Cal estar sensibilitzats i establir canals comunicatius i clima de confiança per poder abordar aquestes situacions.

Cal identificar el problema i mesurar-ne l’impacte recollint els punts de vista de l’equip o individu implicat: pot tractar-se d’un conflicte individual menor (desacord en alguna cosa, personalitats que xoquen…) o d’un problema col·lectiu, pot ser un problema que es pot resoldre de manera informal, parlant i escoltant, o formal, quan es s’oficialitza la queixa. Cada situació requereix solucions diferents amb l’objectiu que el problema no persisteixi i s’evitin rivalitats, estrès, infelicitat, ressentiment…

Cal establir consensuadament nous estàndards de rendiment, nous protocols, amb els membres de l’equip. I acordar el mètode i el calendari d’actuació, així com de supervisió/auditoria.

I treballant la sensació d’equip, reconeixent els avenços i contribucions.

Tot plegat, amb els ingredients habituals del sentit comú: bona comunicació, retroalimentació contínua i entrenament.

El resultat és evident: millora el rendiment. Si necessiteu eines o entrenament, compteu amb nosaltres: [email protected].

Quant a GREC resolució de conflictes

GREC és una organització sense ànim de lucre especialitzada en la prevenció i la resolució de conflictes.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.