Llegeixo a Maketing news que una empresa gallega acaba de llençar al mercat ua aigua magmàtica. El seu principal argument de venta és que no ha vist mai la llum. Aigua verge. La venen en botelles d’alumini de color negre que la preserven de la “contaminació llumínica”.
És la tercera notícia relacionada amb l’aigua que rebo aquesta setmana. La primera la vaig rebre d’Actuable, una plataforma que té com a objectiu movilitzar a la població per tal que modifiqui certes conductes o que demani a les empreses o a les institucions canvis en les seves activitats per tal que aquestes siguin menys perjudicials pel medi ambient. En la seva campanya d’auqesta setmana, Actuable demana que deixem de veure aigua embotellada ja que s’inverteixen molts recursos en l’extracció i envasat de l’aigua i a més es generen montanyes d’ampolles de plàstic buides. Si tenim aigua potable de qualitat a les aixetes, per què hem de seguir bebent aigua embotellada?
I justament això és el que planteja la última noticia relacionada amb l’aigua que vaig rebre aquesta setmana. Va venir en forma de vídeo i qüestiona la necessitat de beure aigua embotellada. El vídeo en qüesió és dels mateixos que van crear The story of stuff (La història de les coses), un altre interessant video que explica de forma didàctica les claus de l’actual crisi econòmica i mediambiental.
[youtube]DAV8gE4IIek[/youtube]