La que sol ser la principal raó a l’hora d’organitzar llistes en Twitter, és perquè quan comencen a acumular-se els followings, no us és possible seguir les seves actualitzacions. És a dir que la informació que emeten els que segueixes, només és possible localitzar-la al moment en què et connectes a Twitter, de manera que perds una part important del complet ús horari que alguns twitters arriben a tenir. Si t’organitzes i crees o segueixes llistes a Twitter, estaràs actualitzat permanentment en pocs moments del dia, gestionant eficientment el teu temps, als que segueixes, la informació, la teva reputació en línia i també el teu SEO. Millora la nostra experiència a Twitter. L’ús eficient de Twitter cada vegada és més comú entre els usuaris, ja que cada vegada es troben més acostumats a interactuar. Corres el risc de quedar enrere en molt poc temps sense utilitzar llistes.
- Has observat sota quins títols et trobes llistat? Perquè si estàs tuitejant un contingut per a tu especialitzat, però t’etiqueten sovint a “Humor” potser hi ha alguna cosa a la teva comunicació que haguessis revisar … Les llistes en les que estàs inclòs, et donaran la mesura de com estàs efectuant la teva reputació on line, com et veuen els altres, o què els queda de la comunicació que estàs portant de l’empresa que representes. No fa gaire en una jornada sobre les claus del negoci on line hoteler a l’Espai Armengol de Visual13 a Vilajuïga , comentaven que el sou variable dels directius hotelers ja es calcula per quantitat i qualitat de les opinions en línia de l’establiment. ¿Molt aventurat que quantitat, titularitat i raó de les llistes en què estigui inclòs podrien estar en el conjunt de les raons 2.0 que influeixin en aquest variable?.
- No només tenir foto, bio i un enllaç formen part de les decisions per seguir o no a un compte de Twitter, les llistes públiques d’aquesta persona o organització, així com en totes les llistes on es troba inclòs, també tenen un pes en aquesta decisió. Respecte a un mateix et donen dos importants paràmetres, com t’estàs posicionant i si la teva tendència és la de influent o la de popular.
Jeff Bullas en “What is your Twitter Reputation?” aporta un interessant dada: la Twitter Reputation Ràtio, que es calcula mitjançant un molt simple càlcul:
Nº de followers / Nº de llistes en las que estàs inclòs
= Twitter Reputation Ratio
Els seus exemples són per meditar perquè, d’una banda, @briansolis amb més de 96.000 followers i inclòs en unes 12.100 llistes, té una ràtio de 7,9 i @ParisHilton que sobrepassa els 4.200.000 followers i inclosa en gairebé 47.400 llistes, té una ràtio de 88,9. Però, prudència, comptes de Twitter que produeixen un gran contingut especialitzat, tenen una mètrica baixa, el que significa que tenen un considerable grau d’influència i respecte entre els seus seguidors. Comptes que responen a continguts populars en el seu sector tindran una mètrica elevada, responent precisament a això, al seu nivell de popularitat. Les llistes de Twitter es converteixen en un altre important factor dins el binomi popular o influent.
Començar a crear o seguir llistes a Twitter vol dir moltes vegades començar a donar-li usos imaginatius. Ja que només pots crear fins a un màxim de 20 llistes al teu compte de Twitter, però pots seguir a les que desitgis sense cap necessitat de seguir al compte titular que ha efectuat la llista, així com incloure un compte de Twitter en una llista efectuada sense haver de seguir-la. I a una mateixa compte la pots incloure en diverses llistes. S’optimitza tot: temps, informació, reputació i també els tus followings. Exemples:
- El compte Twitter de Google (@google) té dues llistes. Una d’elles és google-on-twitter-15 que engloba tots els comptes oficials de Google. Oblida’t de seguir una a una i també de crear la seva llista …
- Has mirat les llistes de You Tube (@youtube)?. Estan organitzades per temàtiques. Music és la que compta amb més seguidors (uns 2500), però també trobaràs Media, Sports, Entertaiment, Comedy i altres, però també el seu Staff, els comptes de l’staff de l’empresa YouTube a Twitter.
- El diari Ara té llista amb les seves seccions, però El País (@el_pais) les seves llistes, les té organitzades per notícies o alguns esports i així pots seguir Terratrèmol Japó, revoltes àrabs, Oscar ‘s 2011, llei sinde, motociclisme, formula 1 … així com també les notícies d’última hora.
- Els ajuntaments també estan elaborant llistes a Twitter. Els de # Tclab_public postejen com l’Ajuntament de Barcelona permet accedir per llistes a la informació dels seus diferents districtes o a la informació de les seves àrees locals d’art, cultura i turisme, o com el de la localitat de l’Escala recorre al paisanatge, amb la llista dels principals usuaris que estan enamorats del lloc.
L’ús imaginatiu i segmentat de crear llistes en Twitter, a més millora el SEO. Ets un establiment, una empresa, una organització? Efectua llistes perquè els teus clients puguin consultar. Són molt bé indexades a Google i obtenen bones posicions en els resultats de recerca. Els comptes Twitter amb objectius SEO s’han de col·locar a disposició del client perquè també faci comunicació i networking, afavorint la col·laboració. En un hotel, pot ser molt útil tenir llistes dels comptes dels diaris, la d’informació de transports públics, les previsions del temps, la informació del trànsit, de les línies aèries o dels serveis turístics de la zona. I també del seu staff. O bé, posar a disposició les llistes efectuades per altres.
PD1: 20 usos productivos de las listas de twitter, per @manuelgross
PD2: @Alt1040 proposa les 10 listas que todo usuario debería crear.