Formentera

[youtube]1VRZlSSIrwY[/youtube]

Els anuncis d’estiu que triomfen són els de cervesa; els anuncis de cervesa amb banda sonora enganxosa, amb una melodia que es fa taral·lejar, encomanadissa. Són anuncis de cervesa que incorporen una cançó vitalista i que connecten l’espectador amb el seu territori, amb la seva identitat, amb una manera de ser i de viure la vida. Aquesta és la filosofia d’ Estrella Damm en el seu nou espot: un cant hedonista que evoca joventut, platja, amor i estiu. En l’eslògan diuen que les coses bones mai s’acaben si hi ha alguna cosa que t’ho recorda. Però la protagonista no és la birra que acompanya el turista en el seu  estiueig sinó l’encant de Formentera. L’espot promociona més l’illa que el producte. O el producte és l’illa? És una campanya turística encoberta?  La idea, diuen, és transmetre l’esperit del Mediterrani. I Formentera n’és la idealització: unes vacances de mar, sal i festa però sense els excessos d’Eivissa,  sense el turisme de masses de Mallorca i més bohèmia que Menorca.  El segon objectiu és clar: promoure el turisme a ses illes. Hi ha un tercer element en promoció: la banda que interpreta la cançó. Els suecs Billie the vision and the dancers. I és que l’anunci s’ha convertit en un videoclip que no et fa canviar de canal. I la música, optimista, en la cançó de l’estiu.