2012, de peus a terra sense deixar de somiar

Dels més personals als més globals. És moment de resums de l’any. Publicitàriament tampoc ens n’escapem.

Fa uns dies AdAge publicava les deu campanyes més creatives del 2012. En mitjans especialitzats, a nivell estatal, des de mitjans de juny hem pogut anar veient aquest tipus de resums enfocats des de diferents característiques, com per exemple Marketing Directo amb la viralitat. A nivell català, el passat 27 de desembre, TV3 ens va obsequiar amb un reportatge anomenat “Un any d’anunci” on es va fer una intensa repassada els anuncis retransmesos per la cadena durant el 2012 des de diferents perspectives.

Un reportatge ben entretingut i commovedor per als que gaudim amb la publicitat. Cada cop en som més i, com diu la periodista Gemma Busquets, “ja fa temps que la tele li ha perdut la por a la publicitat. Ho veiem en l’aposta d’aquest tipus de programció i ho vam poder veure a través de la conversa que en paral·lel es va anar generant a Twitter.

Josep Fernàndez Càvia, Marina Ramos, Manu Díez, Josep Rom, Domingo Arcas, Pilar Pérez, Sergi Nebot, Daniel W. Barbajosa, Josep M. Piera, Bernat Lliteras, Camil Roca, Xavi de la Cruz, Javier Meléndez, Andrés Albarracín, Ekhilihaitz Mendizabal, Sílvia Sivera, Pipo Virgós, Oriol Villar, Gema Requena, David Caballero, Chiqui Castaño, Joan Sabaté, Bigas Luna, Víctor Morales, Pep Gatell, Ramon Piqué, Carles Checa, Àlex Martínez i Kike Maíllo van ser els professionals i acadèmics que van formar el relat. Tots de primera categoria. Des del sector complau que per breus instants tothom pugui veure les seves cares, escoltar les seves opinions i aprendre des de les seves experiències. Els minuts de glòria publicitària gairebé mai són pels publicitaris, sempre per a les creacions publicitàries.

Tots tenim el/s nostre/s anunci/s del 2012. Així que, sense trencar aquesta màgia, proposo que ens quedem en un plànol més tècnic. El plànol dels aspectes que han marcat la publicitat catalana del 2012, segons els diferents experts que surten al reportatge:

Major ús de testimonials assequibles, propers i autèntics, allunyant-nos dels personatges volàtils que ens aporta la premsa rosa, per tal de reproduir un model d’imitació factible.

Aposta pels valors en temps de crisi, sobretot en l’àmbit bancari.

Asposta per les emocions i les il·lusions envers causes solidàries i socials.

Automòbils a la carta, però amb un notable interès de reposicionar les marques i acabaments enfocats al preu.

Notable presència del fet de compartir. On més s’ha notat ha estat en els anuncis de cerversa, un dels productes més sociables per excel·lència.

Multidisciplinaritat en els estils de vida. De la família tradicional a les realitats actuals. Fer-ho així permet que la identificació sigui viable.

En productes de neteja se segueix l’aposta per la convencionalitat. Només hi ha hagut petits i imprescindibles canvis de caràcter contextual. En aquest àmbit segueix funcionant el que ha funcionat sempre.

De la metafísica a la realitat. Aquest és el gran canvi en a publicitat alimentària i de gran consum. Aposta per l’artesanalitat, la qualitat i els trets identitaris originals. En molts casos amb la introducció del preu.

Major ús de l’humor d’una manera encara molt subtil.

És cert, 2012 ha estat un any per tocar de peus a terra. Publicitàriament, també. N’hem après per a bé i per a mal. Però no hem de deixar de somiar. Estic segura que la publicitat estarà amb nosaltres per seguir-ho fent. Les seves petites històries que ens han conmocionat al llarg de l’any són un bon exemple. El Dr. Josep Rom ens ho recordava així: “Si agafem tots els anuncis i els ajuntem, podem tenir la utòpica gran promesa de felicitat total“. Esperem que segueixi sent així.

Feliç 2013 a tots!

Publicat dins de Campanyes, General, Marques | Comentaris tancats a 2012, de peus a terra sense deixar de somiar

On vas, envàs?

Entre àpat i àpat, aquest Nadal no he deixat de fixar-me en els anuncis que anaven passant per televisió. La campanya que més ha captat la meva atenció ha estat “Envàs on vas?” de l’Agència Catalana de Residus de la Generalitat de Catalunya. Els heu vist, oi?

[youtube]5MzQx8V9noc[/youtube]

[youtube]1W6ssPjsOz8[/youtube]

En un tweet vaig expressar que la programació d’aquest tipus de campanya publicitària en un període on tots generem un gran nombre de residus i deixalles em semblava molt encertat. Publicitat d’institucions públiques en que es té en compte el context.

Els dos espots de campanya se centren en els contenidors verd i groc (vidre i plàstic) al ritme de The Mamzelles. The Mamzelles, un jove grup de música català que l’any 2011 va guanyar el Premi Joventut del Concurs Sona 9, a més de les veus i la coreografia – doncs les tres cantants també són estudiants de teatre-, aporta quelcom que està molt de moda. Una estètica vintage, cabaret i pop en que elles es mouen molt bé. Però l’estètica va més enllà de les cantants. De forma subtil, la reproducció de la llar està feta amb cartró. El cartró del contenidor blau, un reciclatge que tenim més assumit i que no cal que ens recordin de forma explícita. Però hi és!

Quant als missatges, podem observar que ja no ens estan recordant que hem de reciclar. Ara que ja reconeixem els diferents contenidors, ens diuen que intentem no equivocar-nos i que separem una mica millor. Hem passat una fase inicial per anar a una fase més específica. Ja reciclem, però encara ho hem de fer millor. Aquest apunt també el podem veure comparant el tancament d’aquesta campanya amb l’anterior. En l’anterior campanya ens deien “Els nostres residus, la nostra responsabilitat i ara ens diuen “Separar bé, la nostra responsabilitat“. Canviem el què, però se segueix apostant per un qui basat en una corresponsabilitat entre l’administració pública i els ciutadans. Ho trobo encertat. No és fàcil dir als ciutadans el què han de fer i aquí ens ho mostren d’una manera agradable i distesa.

Un últim i interessant apunt, és que la campanya es complementa amb una aplicació mòbil. Aquesta, davant del dubte d’on llençar un residu concret ens dóna resposta – i si ho volem molta més informació-. La web www.envasonvas.cat conté aquesta mateixa informació, però l’aplicació mostra que s’ha entès un canvi d’hàbits en l’ús de les noves tecnologies i l’administració poc a poc també s’hi va adaptant.

Bon reciclatge!

Publicat dins de Campanyes, Institucions | Comentaris tancats a On vas, envàs?

En versió espanyola…

Recorden l’anunci amb que Estrella Damm va pujar l’autoestima als catalans?

[youtube]NdypDmny50o[/youtube]

#quetenim va ser llançat en dilluns (aquests dies que per molts costen més que d’altres). Concretament el dilluns 31 de gener de 2011. Avui, també dilluns (gairebé dos anys més tard), ens hem tornat a llevar amb un anunci d’aquells que tenen treballat un bon storytelling per pujar l’ànim. Els parlo del nou espot de Campofrío.

[youtube]D_omZ5bo8lk[/youtube]

Publicitàriament celebro que per segon any consecutiu, de la mà de McCann Erickson, ens deixin veure una peça que denota que al seu darrere hi ha hagut una gran tasca publicitària. Es nota la tasca redaccional, d’imatge i, fins i tot, de gestió (coordinar tanta celebrity no és qüestió de poc temps). Una història que va de la desmotivació al positivisme. Una altra cosa és estar d’acord amb tot allò que s’hi diu.

Però, opinin vostès mateixos! M’atreveixo a insinuar que, entre l’espot d’Estrella Damm i el que acaben de veure, no dec que ser l’única que hi veu trets en comú. Sensibilitat, tonalitat èpica, aclucades d’ull i celebrities. Potser la diferència està en la vessant solidària amb Creu Roja que també ha tingut les seves controversies i crítiques.

Ja fa dies que sabem que la identitat mou i commou. Campofrío hi juga, però no descuidem que també hi juga el context actual en que ens trobem. S’aferra a allò que afecta al nostre dia a dia, al que més ens toca i ens preocupa. Però compte! Malgrat trobar punts en que més o menys tots hi podríem estar d’acord, voler arribar a tothom amb qüestions identitàries pot sortir malament. Disculpin la ignorància, però no sabia que els valencians parlaven valencià, sempre havia pensat que la seva llengua també era el català.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a En versió espanyola…

Mercat de Mercats en versió digital

Casetes, sardines i pebrots penjats en fanals de la ciutat de Barcelona ens han donat a conèixer que s’acosta Mercat de Mercats. Un cap de setmana en que davant la Catedral i el Mercat de Santa Caterina s’hi cou un gran caliu de proximitat i passió cap als productes i la cuina de mercat.

Fa un any que vaig descobrir l’esdeveniment. Un esdeveniment que aglutina paradistes de tots els mercats de Barcelona per oferir una visió conjunta sobre els Mercats de Barcelona i els seus productes. On també pots posar en pràctica el sentit del gust i aprendre de la mà d’un munt de professionals. Però, tot acaba aquí?

Evidentment, no. Si en parlo aquí és perquè també hi ha una bona dosi d’activitats relacionades amb el món digital. L’any passat quan feies un tweet amb la imatge d’una tapa des del compte de twitter de Mercats de Barcelona et convidaven a passar per al seu estand i recollir un davantal. A més, tots els tweets que contenien una etiqueta determinada s’anaven projectant en pantalles del mateix estand.

Què ens espera aquest any?

– Per als twittaires es proposa el que han anomenat sorteig #happytapa. Contestant a la pregunta “Amb qui vindries al #MercatdeMercats?” s’entrarà en un sorteig de tres lots diaris de quatre tiquets degustació durant el període de la fira. En podeu llegir més detalls en aquest enllaç.

– Per aquells que prefereixen Instagram es proposa pujar imatges de la fira sota el hashtag #instamdm. Els participants entraran en el concurs on poden guanyar un estància de dues nits a Girona o un sopar. En podeu llegir més detalls en aquest enllaç.

– Per als bloggers que vulguin anar més enllà de la instantaneïtat la proposta és la següent: descobrir el producte més especial de la trobada, fer-ne un post i publicar-lo. Els participants poden guanyar una panera de productes de mercat o un sopar. En podeu llegir més detalls en aquest enllaç.

– Per aquells que vulguin anar una mica més enllà de les xarxes socials o els blogs, es proposa la participació a través de creacions audiovisuals. Aquesta activitat s’anomena Polivídeo i un cop acabada la fira el resultat es presentarà al púbic i també estarà disponible al canal de Youtube de Mercats de Barcelona. En podeu llegir més detalls en aquest enllaç.

És evident que d’un any a l’altre hi ha hagut canvis notoris en aquesta àrea. L’evolució digital està present cada dia en la vida de més persones i totes les activitats digitals proposades en aquesta fira ho representen. Tant als que us agrada el món digital com als que no us agrada tant, us animo a passar una bona estona digital amb una temàtica tant quotidiana. Pot ser una oportunitat per seguir coneixent aquest apassionat món 2.0 des de diverses vessants ja que Mercat de Mercats també ha pensat en un lloc que actualment està molt vinculat al món digital per fer l’entrega de premis: La Fabrica Moritz. Tanmateix, el resultat final pot ser motiu d’un altra post.

Us hi animeu?

Publicat dins de Campanyes, Institucions | Etiquetat com a , , , , , , , , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Mercat de Mercats en versió digital

45 edicions, 45 cartells. Sitges Festival de Cinema Fantàstic

Dissabte es va posar punt i final a la 45a edició del Sitges Film Festival – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. A les 19:30h a l’Auditori de l’hotel Melià Sitges amb Gemma Ruiz com a conductora de l’esdeveniment es van atorgar tots els premis, amb una importància destacada de la pel·lícuala Holly Motors. Seguidament es va poder gaudir de la nova pel·lícula protagonitzada per Bruce Willis i Joseph Gordon-Levitt: Looper.

La perdurabilitat d’aquest festival al llarg del temps avala la seva salud: molt bona. Tantmateix, això també ho podem veure des d’un altre punt de vista: el dels seus cartells. Perquè ho en pogueu gaudir i fer les vostres pròpies observacions, a través de la plataforma Pinterest, he creat un àlbum amb els 45 cartells que han vist la llum amb cadascuna de les seves edicions. Els podeu veure en aquest enllaç o clicant la imatge.

Els cartells, a més de mostrar l’evolució del festival també mostren l’evolució històrica de la societat, l’evolució estètica i una innegable evolució cap a la professionalizació comunicativa d’aquest festival.

Què en penses? Obrim debat?

Publicat dins de General | Comentaris tancats a 45 edicions, 45 cartells. Sitges Festival de Cinema Fantàstic

Quotidianament amb Damm

Recordeu com ens convidava a viure aquest estiu Estrella Damm? A principis de juny ens traslladava a Mallorca fent ús de tot un imaginari que tenim associat amb les vacances. Des de 2009, amb un espot que ens traslladava a Formentera, el Grup Damm no ha deixat de sorprendre i arribar a les nostres emocions amb un format d’espot publicitari que els funciona molt bé. Tots ells mostrant-nos històries que ens són properes i que ens fan sentir identificats. Això sempre de la mà de l’agència de publicitat VillarRosàs.

A principis de setembre, moment en què la majoria de persones han gaudit les seves vacances i comencen de nou la rutina, Damm ha sabut continuar tenint presència i deixar empremta. Cert, aquesta darrera vegada no ho ha fet amb Estrella Damm, sinó amb la seva 0’0: Free Damm. Tot això és casualitat?

Damm i VillarRosàs han sabut trobar la manera de commoure. Han sabut arribar a les emocions. Han sabut entrar en la nostra quotidianitat. Ara ens demostren que aquest camí funciona amb l’extensió del seu format d’espot publicitari a altres productes de la mateixa línia i, fins i tot, també a productes d’altres línies com l’aigua Veri.

[youtube]uHODWfH-1rA[/youtube]

Free Damm s’ha acostat a nosaltres parlant-no del migdia. Un espai de temps que, sobretot, els primers dies d’incorporació a la rutina esdevenen durs i farragosos. Però, no! Damm és sinònim de gaudir i veure les coses en positiu, i això mateix han fet. Passant per diversos perfils i temps horaris ens ha recordat que en aquell període de temps – en que sovint hi ha qui dina davant l’ordinador- es poden fer moltes coses i pot ser un moment per seguir gaudint. Hi haurà discrepàcnies en com fer-ho segons les vivències personals dels migdies, però hi ha l’intenció de provocar emoció positiva i commoure.

El context social ens pot fer pensar que no és moment de gaudir, però penso que Damm li ha sabut donar la volta i donar-nos una dosi d’energia positiva. A més, en aquest espot, a banda del treball de les imatges, també cal reconèixer un bon treball de textos més enllà del tancament. Fixeu-vos-hi. No són banals, són els que ens permeten comprendre la història i els que ens fan sentir identificats.  Així que, us animo a prendre’n nota i gaudir dels migdies!

Però no vull deixar de puntualitzar que Damm no només està seguint el camí del gaudir en els espots publicitaris, sinó que també ho està fent tenint presència en infinitat d’esdeveniments, creant comunitat a través de les xarxes socials digitals i infinitat de canals més que segurament tindrem ocasió de comentar.

Publicat dins de Campanyes, Marques | Etiquetat com a , , , , , , , | Comentaris tancats a Quotidianament amb Damm

#CarnavalSitges 2.0 i +

No sempre plou a gust de tothom. És sabut. I de tot en podem trobar el punt positiu. El Carnaval de Sitges 2012 no passa sense deixar controvèrsies. Les rues han avançat els seus horaris: la rua infantil a les 15:00h i la rua dels adults a les 19:30h. L’horari habitual era a les 22:00h, però l’any passat ja es va avançar a les 21:00h. Aquest fet, a simple vista no sembla tant important, i la organització l’argumenta fent referència a millores de seguretat per a tothom i vetllar per una millor participació.

No tothom hi està d’acord per múltiples motius. Per exemple, aquells participants a la rua que treballen fins les 18:00h o les 19:00h, a la vila o fora, han hagut de fer peripècies o demanar festa per poder-la gaudir com cal. Però és cert que en aquests casos guanya la passió, i malgrat el desacord de molts, s’ha seguit endavant amb l’esperit de la festa per gaudir-la en el seu màxim exponent.

D’entre tots els punts positius que hi podem trobar m’agradaria d’estacar-ne un parell: la cobertura televisiva i l’aspecte 2.0 que hi ha pogut haver.

– Que hi hagi una retransmissió en directe és quelcom molt positiu per al Carnaval i no ho hauríem de deixar perdre. A traves de TDT Garraf el Carnaval arriba a molts sitgetans, sobretot gent gran, i altres persones que en altres moments l’han pogut viure i el volen seguir gaudint. També és d’elogiar la cobertura de mitjans que ha tingut, tot i que penso que aquesta ha quedat massa exposada a les bondats d’aquesta festa, no deixant entreveure que no tot són flors i violes.

– I l’aspecte 2.0 inclou diferents punts. Hem tingut un Carnestoltes que de la mà de la Colla Xispun ha anat retransmetent el seu recorregut i agenda, fins ara no havia passat. Però si que ja hi havia altres colles com Markatú Batukada que ja porten temps fent una feina de difusió a traves de les xarxes socials. Per altra banda, l’Ajuntament ha posat a treballar diversos aspectes de les xarxes socials per aquest esdeveniment. Com a novetat han estrenat un perfil a Forursquare, lloc on han creat un recorregut amb suggerencies i comentaris vinculats a la festivitat. També han emès constantment a Twitter i Facebook, s’agraeix. Però faig força en la paraula emès perquè les xarxes socials no són un espai on únicament calgui emetre, també són un lloc per crear conversa, escoltar i contestar. No sempre agradarà allò que ens arribi, però certament veient el mur de Facebook i el timeline de Twitter he trobat a faltar aquest aspecte.

I en aquest aspecte 2.0 no es pot deixar de fer esmena a totes aquelles persones que sota l’etiqueta #carnavalSitges han anat dient la seva publicant tota mena de contingut. El que ha passat en aquest hashtag, evidentment incontrolable, és un nou aspecte del Carnaval que també comunica i mostra diferents realitats d’un mateix acte i una mateixa vila.

He pogut gaudir el Carnaval de Sitges. Sí d’una altra manera diferent a la que coneixia fins ara. Però com a sitgetana que sóc celebro que sigui un acte que mostra Sitges i marqui un posicionament interessant i notori. Espero que les mesures que s’han aplicat, i les que es puguin aplicar en un futur, realment serveixin per combatre imatges que malgrat tot encara se segueixen veient (minut 10:35 del vídeo).

Publicat dins de General, Institucions | Etiquetat com a , , , , , , , , , , , , , | Comentaris tancats a #CarnavalSitges 2.0 i +

Any nou, moment Cacaolat!

Ha estat encendre la ràdio i escoltar quelcom que m’ha agradat, tant des d’una vessant personal com des d’una vessant professional.

El febrer d’aquest any, davant la possibilitat que Cacaolat podria desaparèixer del mercat, vaig escriure un breu recorregut sobre aquesta marca. I desprès de sortir-ne amb un resultat esperançador en el qual Cacaolat va ser adquirit per Damm i Cobega, Cacacolat sap aprofitar el context que ha viscut i, llança el seu primer anunci d’aquesta nova etapa.

[youtube]WxT9CYgev3Q[/youtube]

El trobo estratègicament molt encertat. Sap atrapar l’emoció d’aquells que han estat reivindicant la seva salvació i sap agrair i mostrar el resultat de tot el procés viscut al llarg d’aquest complicat període. Tot i que des d’ahir, ja corre per la xarxa amb més de 11.000 visualitzacions – i en un compte de Youtube recentment estrenat-, tal i com es va anunciar ahir des del twitter de la marca, en televisió serà llençat en un moment molt significatiu: el primer anunci de l’any – desbancant al habitual anunci de Freixenet-.

L’espot denota la tendència publicitària a la qual ens té acostumats el Grup Damm en les seves darreres campanyes. Com deia un dels tertulians de RAC1, “es nota que aquesta empresa es creu la marca i el producte”. Però vull destacar dues coses més: la transmissió que fa de què la marca escolta i agraeix als seus consumidors, o en aquest cas potser podríem parlar d’adeptes, entenent que Cacaolat podia estar considerada una Lovemark; i fent referència als valors de tradició amb el claim final “Des de sempre i per sempre”. Per tant, ens trobem amb una marca que malgrat les dificultats per les que ha passat, ha entès la importància d’escoltar al consumidor, i ho farà mantenint els seus orígens.

La identitat, com per exemple tenir a l’actor Roger Coma o què la cafeteria sigui una coneguda cafeteria del Born de Barcelona, no és casualitat i ens marca un valor de pertinença concret, també reconeixible en altres campanyes del grup.

El primer espot de l’any és un esdeveniment que interessa i commou la curiositat més enllà de l’entorn publicitari. Celebro que aquest any aquest esdeveniment sigui també un moment Cacaolat.

Feliç 2012 a tots!

Publicat dins de Campanyes, Marques | Etiquetat com a , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Any nou, moment Cacaolat!

Donants de caràcters per la Marató

Twitter és una xarxa social – de microblogging– que més ha crescut en els darrers anys. L’ús personal és el que ens pot resultar més proper, però també hi han anat tenint la seva presència organitzacions, empreses, marques, institucions,etc. Per aquests últims, a banda del seu perfil corporatiu, és un canal de comunicació més que es pot utilitzar de diverses maneres. No hi ha cap fórmula establerta de com s’ha de fer  i , per tant, la creativitat pot ser molt variada.

La Marató de TV3, que celebra els seus 20 anys i aquest any està dedicada a la regeneració i transplantament d’òrgans i teixits, en aquesta edició ha presentat una nova manera de fer donatius fent servir Twitter.

La iniciativa és ben senzilla. Es tracta de donar els caràcter de les teves piulades, el que converteix el teu missatge en una forma de donar una major difusió a l’acte i l’acció. A les 17:00h ja hi ha 47.975 caràcters donats, però segur que això anirà a més. Les piulades es fan des d’una pàgina especial de la web de la Marató, on també es poden anar seguint a temps real les piulades d’altres persones.

Jo ja he piulat! T’animo a que ho facis i si pots a que vegis l’espot de campanya, que tot i ser una opinió subjectiva, em sembla preciós!

[youtube]c64MSvRRHnc[/youtube]

Publicat dins de General, Idees, Institucions, Tecnologia | Etiquetat com a , , , , , , | Comentaris tancats a Donants de caràcters per la Marató

BCN [ESPAI]

L’Ajuntament de Barcelona està immers en un procés de reorientació de la seva política de comunicació marcat per la idea de comunicació al servei del ciutadà i les entitats. Això vol dir que la seva publicitat institucional serà destinada a campanyes d’informació de serveis, activitats i valors directament vinculats amb la ciutadania. Però sense oblidar el reforç de la marca ciutat i el seu posicionament, ja que són factors clau per afavorir la dinamització i la reactivació econòmica.

En aquest marc, ahir la institució va presentar un programa que exemplifica aquest canvi de rumb: el programa BCN [ESPAI].

El BCN [ESPAI] té l’objectiu d’ajudar a donar a conèixer les iniciatives que desenvolupen entitats solidàries, socials i culturals. Però com es farà?

Amb una identitat visual característica d’aquesta iniciativa, espais o recursos de l’Ajuntament, que fins ara teníem un ús institucional, es cediran pel reforç d’activitats d’entitats de la ciutat en funció de les necessitats i característiques de cada cas. Aquest suport pretén aconseguir una major difusió per part de les entitats. Aquesta identitat visual es caracteritza per un marc que identifica que allò és un espai cedit i un logotip base que anirà acompanyat d’una de les tres vessants del projecte:

BCN [ESPAI] SOCIAL

BCN [ESPAI] CULTURAL

BCN [ESPAI] SOLIDARI

Tot i que comença de forma experimental amb tres campanyes que es poden veure al nou web del programa www.bcn.cat/bcnespai, per participar-ho es durà a terme una convocatòria concreta.

Trobo que és una bona decisió que pot beneficiar a les diverses parts implicades, tenint en compte la situació actual. El ciutadà pot sentir que el seu Ajuntament fa una aposta social, les entitats reben una empenta en la seva tasca i l’Ajuntament pot arribar a assolir una millor de posicionament.

Però a banda d’això, com a professional del  sector publicitari penso que és una bona aposta que pot combatre l’estereotip de publicitat com a sinònim de no solidària i molt en interès d’enriquiment, igual que dia a dia també ho lluita l’organització de Publicitarios Implicados.

Publicat dins de Campanyes, Institucions | Etiquetat com a , , , , , , , , | Comentaris tancats a BCN [ESPAI]