City Marketing; com vendre la ciutat

Us ha passat mai que sortiu fora del país i quan dieu el nom de la vostra ciutat no el reconeixen? A mi si, però ho arreglem ràpidament si després de dir “Girona”, afegim un “Barcelona”, i segurament, ens acabem de fer entendre quan acabem de dir “Barcelona, Jocs Olimpics”.

I és que les ciutats, al igual que les marques de productes, n’hi ha que coneixem més i d’altres que no tenen tanta notorietat. La següent qüestió doncs, és com aconseguir una ciutat ben posicionada i que tothom conegui.

Posicionar una ciutat perquè estigui en boca de tots i que ocupi la percepció que volem, vol dir que primerament hem de saber a on volem anar; Que volem tenir? una ciutat històrica, gastronòmica, de disseny, futurista,… o senzillament agradable.

Barcelona per exemple, a partir del 1992 va viure una transformació que no s’ha aturat fins ara, i el que ha aconseguit no sols que és converteixi en una marca coneguda, sinó també en una marca que ven; com per exemple Custó Barcelona o Estrella Damm Barcelona. Gràcies a diferents accions , Barcelona ha assolit un posicionament de ciutat de disseny, i ara pot aportar valor a altres marques, al mateix temps que aquestes marques reafirmen la projecció internacional de Barcelona.

Barcelona, Nova York o Glasgow, son ciutats que apliquen el màrqueting per sobresortir i captar els clients que volen, ja siguin més visitants, més ciutadans, empreses noves,…

El màrqueting per ciutats però, és un element que d’una manera més o menys conscient ja s’ha vingut fent;Dalí Figueres, la Bisbal de l’Empordà Capital de la Ceràmica o Girona tot l’any, són casos de posicionaments de ciutats gironines, reafirmant alguns dels punts forts de la ciutat.

I dic més o menys conscient perquè sempre s’ha anat fent, igualment que en els casos d’algunes empreses, que tot i no tenir escrita la estratègia, es va fent. El problema arriba quan els clients son limitats i la competència cada vegada més nombrosa i coneguda, llavors és el moment de ordenar el que tenim, planificar el futur i actuar en conseqüència.

Llavors, la pregunta que ens queda per fer és; què us sembla si comencem a ordenar?

Quant a Alexandra Masó

Alexandra Masó Llorente, 33 anys. Politòloga , investigadora de Mercats i tècnica en participació ciutadana. Estratega de mercats
Aquesta entrada s'ha publicat dins de màrqueting de ciutats i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.