Emprenedors i empresaris, normalment estan interessats en començar negocis o millorar els que ja tenen. El pensament lateral és una eina fantàstica per eliminar fronteres i crear noves formes de relació amb el mercat, amb el client, amb la competència, en definitiva, a ser millors que els altres i vendre més que la competència.
Un exemple de pensament lateral va ser la creació de la Barbie, fins la seva invenció totes les nines tenien forma de nadó, una mare es va preguntar, i perquè no podem tenir nines per adolescents, per tant, que les nines també siguin adolescents i que en comptes de projectar la futura funció de mare o pare de l’infant, projectin la funció que volen desenvolupar de grans, com a persones. Aquest és un bon exemple de pensament lateral, noves formes de vendre.
Però no cal anar a un altre continent per buscar exemples de pensament lateral. Un cas de pensament lateral el podem trobar a Santa Coloma de Farners, amb Horturbà; crear un hort al balcó. El fet de cultivar un hort, deixa de ser exclusiu de la vida de camp per entrar a les famílies de ciutat.
Un altre exemple pot ser el de Àrea Cúbica, també de Girona; perquè els castells inflables tenen com a públic objectiu els infants? I si els usuaris fóssin adults? D’aquest pensament neixen els estands de fira inflables d’aquesta marca.
Aquest canvi de punt de vista és precisament el que mou les innovacions en el camp del màrqueting lateral. Com molt bé deia el professor John Keating (Robin Williams) a la gran pel·lícula, El Club dels Poetes Morts (Dead Poets Society): “quan vostres creguin que saben alguna cosa, ho han de mirar des d’un punt de vista diferent, encara que pugui semblar estúpid o equivocat, han d’intentar-ho… atreveixin-se a canviar i buscar nous camps”.