“La paraula de moda és crisi, però la crisi passarà. Per a nosaltres, la paraula permanent és pobresa”. Amb aquesta afirmació Salvador Maneu, secretari general de Càritas Diocesana a Girona, va resumir la presentació de la nova campanya en la qual l’entitat aposta per promoure els seus objectius a través de les xarxes socials. I per als que formem part d’STIC.CAT és un motiu de satisfacció que hagin pensat en nosaltres per planificar les actuacions de futur en l’àmbit 2.0. La crisi financera i al mateix temps social cada vegada té més afectes a les capes més baixes i per aquest motiu Càritas intenta fer front a aquesta situació amb ajuts bàsics, ja que el 20% de la població catalana està per sota del llindar de la pobresa. Les demandes, tal com va destacar el mateix Maneu, són bàsiques: primer va ser l’alimentació i ara es tracta d’ajuts econòmics i recerca de feina. I per valorar aquest mal moment no calen eufemismes per evitar plans de xoc importants i que impliquin polítiques transversals i de totes les ideologies.
És remarcable que una entitat com Càritas es plantegi una acció a la xarxa per rendibilitzar les seves actuacions: “La crisi afecta a persones que viuen a prop teu“. Sens dubte! Tant al món real com virtual. I aquesta campanya és pionera en aquest sentit, trobareu Càritas Girona a Facebook, a Twitter i al seu web, la qual cosa possibilita una actuació des de la localització territorial a l’actuació global. Aquesta és una decissió fonamental per ser presents en el món. La capacitat viral de les eines 2.0 ha de ser també generadora de cooperació i solidaritat, especialment en els moments que vivim. De fet és una estratègia que innova conceptes de cohesió social i de desenvolupament econòmic perquè acosta a les persones de forma directa.
Música / Keep on Walking # Scouting for Girls