Pau Canaleta a la Llibreria 22
Dia
Dijous 17 de febrer de 2011
Hora
20:00 hores
Lloc
Llibreria 22 de Girona
Descripció
Pau Canaleta, consultor en estratègia electoral, política i empresarial, evidentment molt familiaritzat en l’ús de les xarxes socials i tot l’entorn 2.0, presenta el seu nou llibre: Explica’t amb una historia: Onze claus per construir un relat guanyador “. El llibre és l’aventura d’un polític local que vol descobrir com pot escriure el seu propi relat polític. És una introducció al món de l’storytelling a través d’una història personal. Són onze consells que serveixen al protagonista del llibre i que de ben segur, serviran a tothom que vulgui començar l’apassionant aventura d’escriure la seva pròpia història a la xarxa.
VII NITS amb Jordi Plana
Dia
Dijous 17 de febrer de 2011
Hora
20:30hores
Lloc
Hotel Nord de Girona
Descripció
Dijous vinent tenim el VII NITS amb Jordi Plana, d’Spenta, que exposarà el seu procés de negoci i la seva visió del moment actual, especialment, sobre l’emprenedoria en temps de crisi. I el tast serà de Galetes S. Trias, que ens presentarà les noves línies de negoci relacionada amb les barretes energètiques i integrals.
Jornada TIC
Dia
Dijous 17 de febrer de 2011
Hora
de 19:00 a 20:30 hores.
Lloc
Edifici CINC Girona
Descripció
La conferència presenta alguns dels aspectes a tenir en compte a l’hora de plantejar si li convé o no tenir una presencia activa a Internet i als mitjans socials. La creixent popularitat dels nous mitjans socials està generant incertesa a moltes empreses, sobretot a petites i mitjanes, que no acaben de tenir clar que fer en front aquesta nova manera de relacionar-se amb els clients i treballadors els hi pot aportar beneficis.
Programa a càrrec del Sr. Kim Ruiz, Enginyer de Telecomunicacions, Consultor de Marketing i Vendes a Main Memory. Inscripcions aquí.
III esmorzar Idees d’e-futur
Dia
Dimecres 23 de Febrer de 2011
Hora
de 9:15 a 11 del matí
Lloc
Edifici Narcís Monturiol · Parc Científic i Tecnològic UdG
Descripció
Ronald Friedlander, un expert en la reputació on line dels hotels presenta el seu projecte Review Pro, molt interessant per a tots aquells relacionats en el sector hoteler i turístic i que consisteix en una potent eina d’anàlisi online que permet als hotels afegir, organitzar, comparar i gestionar de manera eficaç la seva reputació i presència on-line en els principals llocs web de xarxes i mitjans socials.
TwitGirona, Food & Laughs
Dia
Divendres 25 de febrer de 2011
Hora
de 20:00h a 00:00h
Lloc
Inici al Bar +Cub de Girona
Descripció
Trobada informal de Twittaires gironins (comarques de Girona), per tal de compartir experiències fora de la xarxa, i beure una bon cerveseta.
I tu, coneixes alguna altra proposta 2.0 a Girona o província per aquest mes de febrer? Deixa-la als comentaris d’aquest post i en farem ressò.
Etiquetes: actes 2.0 a Girona, idees e-futur, Jordi Plana, Jornada TIC, NITS, Pau Canaleta, Twitter Girona 16 febrer 2011
*ACTUALITZACIÓ* (01 ABRIL DE 2011)
Seguint l’esperit de canvi constant, prohibicions i desorientació dels usuaris professionals de Facebook, m’informen avui que han activat una opció per migrar del vostre perfil d’empresa a la vostra pàgina oficial de Facebook.
Els que vulguin fer el canvi han d’anar a:
www.facebook.com/pages/create.php?migrate
*Atenció, abans de fer el canvi i per entendre bé què significa recomano llegir aquest article. (en idioma español)
*Si feu el canvi no dubteu en deixar les vostres experiències en els comentaris d’aquesta entrada.
La teva empresa té un perfil o un grup al Facebook des de fa un temps, has anat augmentant feliçment el número d’amics i amigues i equipant el teu espai amb tot tipus d’informació però ara et trobes amb algun d’aquests problemes:
- Has arribat al límit de 5.000 amics permès i no pots créixer més.
- Si ets empresa i tens un perfil, estàs incomplint els manaments de Facebook i no vols que te’l tanquin en qualsevol moment sense donar explicacions.
- Has vist que amb els nous perfils de Facebook ja no pots utilitzar aplicacions de tercers com SlideShare, Linkedin o Skype a no ser que et passis a una pàgina.
- Vols treure el màxim partit al Facebook Open Graph i posar el botó “M’Agrada” a la teva web i sota els teus productes.
- T’has adonat que els perfils i els grups de Facebook no posicionen però que les pàgines sí.
- Vols crear una Landing Page o pestanya personlitzada amb una promoció on aterrin les visites en comptes del teu mur i no pots fer-ho.
Sigui quina sigui la raó, has obert una pàgina per a la teva empresa al Facebook i t’adones que, caram, és molt difícil fer que els teus seguidors passin del perfil o grup a la teva nova pàgina fent click al “M’Agrada”. Si ara tenies 1.000 amics, per exemple, amb la migració cap a la pàgina ara només n’hi ha 100 i els gerents et demanen explicacions!
Doncs bé, aquí tens algunes recomanacions per no morir en l’intent:
1. Crea la teva pàgina a http://www.facebook.com/pages/create.php
Ves molt en compte amb el tipus de pàgina que escolleixes crear, doncs més tard no podràs canviar-ho i no son el mateix ni tenen les mateixes funcions una pàgina per a un negoci local que una per a un producte o marca.
2. Omple de continguts atractius la nova pàgina. A cap amic teu “li agradarà” que li suggereixis una pàgina en blanc on només hi hagi el nom de la teva empresa. Intenta oferir alguna recompensa als usuaris que facin el canvi, a ningú li agrada fer res si no rep res a canvi.
3. Deixa d’actualitzar el perfil o grup i actualitza només la teva nova pàgina.
4. Publica la nova i genial pàgina de la teva empresa en el mur del teu perfil o grup i recomana-la a tots els teus seguidors a través de la funció “Suggereix aquesta pàgina”.
5. Envia un missatge a tothom i/o crea un esdeveniment avisant que al cap d’un cert temps eliminaràs el teu perfil o grup.
6. Elimina el perfil o el grup definitivament. Si no vols, com a mínim, configura la privacitat del compte per tal que la gent no el segueixi trobant a les cerques i es segueixi afegint a l’antic en comptes del nou.
AVISOS, TRUCS I RECOMANACIONS:
(més…)
Etiquetes: de perfil a pagina Facebook, empreses i facebook, Facebook, Facebook Open Graph, limit 5.000 amics, M'agrada 7 febrer 2011
Sovint les empreses es pregunten com poden iniciar la seva aventura dins el laberint de les xarxes socials, doncs bé, una senzilla i eficaç manera per a totes aquelles organitzacions que ja disposin d’un departament d’atenció al client és obrir una compta gratuïta a Twitter i oferir la possibilitat a tots els seus usuaris que els contactin mitjançant aquesta potent eina social.
(més…)
Etiquetes: atencio al client, eines 2.0 per empreses, SEO, Twitter, Twitter per empreses 2 febrer 2011
L’esperat seminari “Màrqueting 2.0 i comunicació digital” organitzat per la Fundació de Girona va començar aquest divendres al Parc Tecnològic de la UdG de la ma de Marc Cortés, l’objectiu del qual és presentar les diverses estratègies existents per millorar els resultats de l’empresa mitjançant les xarxes socials.
Tal i com va afirmar Cortés a l’inici de la classe, actualment estem davant d’una explosió volcànica dels Social Media, una prova, sense anar més lluny, és la gran demanda d’assistència a aquest seminari, superior fins i tot a l’oferta existent. Afirmativament, estem davant d’una accelerada transformació de tots els sectors cap a l’entorn digital, en plena transició de la forma de comunicació que teníem fins al moment, i és de vital importància per a les empreses entendre les possibilitats existents per adaptar-s’hi.
I és que el model de comunicació empresarial que tots hem estudiat en algun moment o altre, de l’emissor que envia un missatge als receptors mitjançant un canal, cada vegada va quedant més i més lluny. Ja no n’hi ha prou en llençar un missatge i esperar, ara les empreses han d’establir un diàleg amb els seus usuaris, que per cert, estan més ben informats que mai i tenen múltiples llocs on contrastar-les.
En aquest entorn tant complex del món 2.0 és un plaer escoltar una persona com Marc Cortés compartir les seves experiències professionals del sector i explicar la multitud d’eines i recursos existents dels que disposen les empreses que decideixen endinsar-se en aquesta aventura.
Em va agradar la imatge que va donar d’una xarxa interconnectada d’emissors i receptors del nou model de comunicació, obert i horitzontal. Aquí us deixo un petit muntatge fet dels meus perfils personals de Facebook i Linkedin:
Etiquetes: comunicacio horitzontal, empreses i xarxes socials, Marc Cortes, marqueting 2.0, mon 2.0 30 gener 2011
Totes aquelles empreses que vulguin augmentar i reforçar la seva presència a la xarxa aquest 2011 no han d’oblidar el paper dels blocs corporatius. Aquests es desenvolupen habitualment sota tecnologies com el WordPress, Joomla o TumblR i permeten, per un costat, oferir un espai dinàmic pel diàleg entre l’empresa i el món exterior – les pàgines web al ser més estàtiques no solen permetre aquesta capacitat – i, per l’altre banda, integrar el diàleg de l’empresa a la xarxa en un sol espai, evitant que es pugui perdre en la infinitud de canals existents.
Per exemple, si una empresa no disposa d’un bloc corporatiu ni pàgina web dinàmica i vol apostar aquest any pel Facebook obrint-hi una pàgina de negoci, què passa amb tots els seus clients potencials que no estan o no utilitzen aquesta eina? I els que només utilitzen Twitter? o Youtube? Per més que ens costi, no hem d’oblidar totes aquelles persones que utilitzen Internet sense pertànyer a cap xarxa social. Per això és important l’ús dels blocs corporatius connectats al món i a tothom, pertanyin o no a una xarxa social determinada.
(més…)
Etiquetes: blocs i xarxes socials, els blocs corporatius, empreses i blocs corporatius, empreses i facebook, webs vs blocs 18 gener 2011
Comença l’any i comencen les activitats 2.0 a Girona ciutat.
Aquesta setmana per a tots aquells que vulguin acostar-se un xic més a les noves tecnologies com a font d’innovació els recomano no perdre’s aquests 2 esdeveniments:
(més…)
Etiquetes: Activitats 2.0 a Girona, comunicacio digital, Direccio de l'art, Elena Carrasso, Girona Valley, Marc Cortes, seminari marketing 2.0, Xavier Verdaguer 11 gener 2011
Aquest any que acaba de començar de ben segur que ens portarà noves possibilitats i tendències que anirem veient degotar al llarg dels mesos de manera ininterrompuda. Des d’aquí m’agradaria fer un mini-resum de les novetats que crec que donaran més a parlar:
· Facebook, com no, seguirà consolidant el seu pla de negoci i creixent en usuaris i influència, no serà una crescuda tant impressionant com la d’aquest any però seguirà creixent i creixerà també la seva competència amb el gegant Google, del qui s’espera que faci un pas en ferm per esdevenir un buscador més social que mai. Tot un duel de titans en viu i rigorós directe.
· Augmentarà la compra de productes sense sortir de les xarxes socials. Si aquest any s’ha parlat molt del Social Media Marketing, aquest any serà el del Social Media Shopping, amb el f-commerce (“f” de Facebook) com a protagonista.
· Els mòbils o smartphones tindran un paper fonamental: Augmentaran els dispositius d’Apple (iOS), Google (Android), Blackberry (RIM), Microsoft (Windows Phone 7) i Nokia (Symbian); s’integraran encara més amb les xarxes socials; permetran el pagament electrònic en els comerços (el que fins ara fèiem amb les targetes VISA i similars); intercanviaran cada cop més dades amb “el núvol” (cloud computing) i es connectaran amb altres dispositius a través del Wifi Direct aconseguint rapidesa i noves funcionalitats com hem vist, per exemple, en la última actualització de l’iPhone que permet imprimir les fotos i arxius directament del mòbil a la impresora.
I per acabar, una tecnologia que no fa massa que ha nascut i de la que espero parlar-ne més concretament ben aviat són les aplicacions de Realitat Augmentada que de ben segur ens obriran un nou ventall de possibilitats per facilitar-nos la vida.
I vosaltres, quines penseu que seran les previsions per aquest 2011?
Etiquetes: f-commerce, realitat augmentada, smartphones, social media shopping, tendencies digitals 2011, wifi direct, xarxes socials 11 gener 2011
Amb la seva curta existència Internet ha evolucionat vertiginosament i revolucionat la manera de comunicar-nos. Aquest espai pretén donar una valoració i un punt de vista funcional a la immensa quantitat de noves utilitats que apareixen constantment al ciberespai i mostrar la infinitud de sortides que podem anar teixint dins la gran xarxa virtual.
Personalment em considero una persona afortunada per haver pogut participar d’aquesta evolució activament des dels seus inicis, en un primer moment com a simple utilitari de les primeres eines com el xat IRC (no oblidaré mai del comentari d’un amic d’EGB “en Francesc diu que parla amb persones a través de l’ordinador”) o el temptador Netbus, i actualment també com a soci i responsable de projectes web, xarxes socials i noves tecnologies a l’agència creativa de publicitat “La Perruquera“.
Així doncs et dono la més sincera benvinguda a aquest bloc que a partir d’ara mateix també és el teu i espero que junts puguem recórrer, gaudir i compartir un llarg i profitós camí.
Etiquetes: Francesc Casadella, IRC, Netbus, noves tecnologies, projectes web, xarxes socials 4 gener 2011
Següents