El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/germacapdevila
Articles
Comentaris

La meitat de les companyies de serveis passen olímpicament del català. Quí no ha rebut com a resposta un “estamos en España, no?” quan ha demanat que l’oferta telèfònica es faci en català?. L’altra meitat de les empreses sí que es preocupen pel català i el que fan és mentir-nos. Ens diuen que sí que disposen d’atenció telèfònica en català, però que “ahora no hay ninguna teleoperadora disponible que hable catalan”. Movistar pertany a aquesta segona categoria. Si tenim una mica de sort, podem arribar a trobar algú que ens parli en català, però haurem de tenir una militància lingüística molt activa i mantenir-nos en que volem ser atesos en català.

Tanmateix, Movistar sí que es preocupa per respectar les llengües indígenes del Perú, per exemple, com es pot veure en aquest anunci:


És probable que sigui una operació de màrqueting per captar un segment de mercat molt determinat de país andí, i que en realitat l’atenció en quítxua i en aimara sigui tan deficient com en català, però no he pogut evitar imaginar-me un anunci similar, referit a la llengua catalana.