El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/germacapdevila
Articles
Comentaris

Els productes d’Apple tenen un sex appeal especial que fa que més enllà de la seva utilitat, ens agradi fer-los servir per anar pel món amb patent de cool. El planeta es va paralitzar per escoltar l’Steve Jobs presentar la seva nova joguina: l’iPad. Tanmateix, a l’altra part del món, aquella que no ens interessa perquè està poblada de pobres de pell fosca, també avança i aconsegueix fites tecnològiques de primer nivell.

Demà, al Mobile World Congress de Barcelona, es presentarà l’Adam, l’alternativa econòmica a l’iPad, de la companyia india Notion Ink. Les seves prestacions són impressionants, i en molts aspectes fins i tot supera el nou producte estrella de la casa de la poma. A més a més, resol aspectes que els desenvolupadors del primer món no tenen en compte, però que al tercer món són molt importants, com ara la durada de la bateria (iPad, 10 hores; Adam, 24 hores) o el contrast de la pantalla, per poder llegir-hi amb llum directa del sol.

L’Adam és el resultat de l’enginy i les ganes d’un grup de 5 enginyers de menys de 25 anys de l’Índia. Funciona sobre programari lliure i la plataforma d’aplicacions és de lliure accés per als desenvolupadors de tot el món. El Times of India, amb orgull, l’anomena l'”iPad killer”. És clar que no té el glamour de l’iPad, però a mi m’ha robat el cor.