[youtube]OrJKD11Rmdg[/youtube]
Charity Water és una ONG que va néixer el 2004 de la mà d’Scott Harrisson, un Relacions Públiques de clubs nocturns de Nova York. Cansat de la seva vida buida i en plena crisis espiritual va marxar cap a Liberia a fer un voluntariat amb Merci Ships.
Un cop allà es va enamorar profundament del país i va decidir resoldre el greu problema dels paisos en vies de desenvolupament: la manca d’aigua potable. Per això, un cop va tornar al seu país va decidir fundar Charity Water, una ONG que construís pous en països on l’aigua potable no estava a l’abast de la majoria de la població.
Una bona causa per sí sola no és prou venedora per aconseguir els fons necessaris per fer-la possible. Si realment es vol aconseguir fer-la realitat s’ha de dur a terme una bona campanya de comunicació i marketing no només per fer arribar el missatge a la major quantitat de gent possible si no per conmoure’ls i dur-los a l’acció. I això l’Scott ho tenia clar.
Charity Water s’ha convertit en un cas d’estudi i un model a seguir per part de la resta d’ONGs del món. La seva pàgina web és extremadament venedora, i es veu de forma clara quina és la seva activitat. Ofereixen al visitant tres opcions: veure la web, fer una donació o donar l’aniversari. Si escollim donar l’aniversari crearem una pàgina on els nostres familiars i amics podran fer les seves donacions per a contribuir a la construcció d’un pou. Més avall, en l’àrea que s’escapa al primer cop d’ull podem veure la quantitat de pous que han obert, la quantitat de persones que tenen aigua gràcies a elles, a quants països actúen i quants col·laboradors tenen a cada país. La informació justa i necessària per fer-nos una idea global de la magnitud del projecte i de com van avançant.
El seu perfil de Twitter té més d’un milió trescents mil seguidors. Totes aquestes persones reben, diariament, els missatges de la ONG. I el compte està verificat, quelcom que Twitter només fa per comptes de persones famoses, empreses i entitats importants.
A Facebook la seva pàgina compta amb més de 66.000 mil seguidors que veuen publicats al seu mur les actualitzacions de la ONG. A més, al fer-te fan pots enviar la imatge d’un bidó d’aigua (com els que es fan servir en casos de catàstrofes naturals) als teus amics per tal de senzibilitzar-los en la manca d’aigua potable al món.
Una altra peça clau del seu èxit són les campanyes puntuals que llença, com la campanya que està duent a terme aquest mes de setembre on convida als visitants a donar el seu aniversari, ja que els aniversaris poden canviar el món.
La transparència en la informació, la claredat amb la que articula el seu missatge i les eines que fa servir per difondre’l ha fet que aquest projecte sigui prou potent com per que personatges famosos de la talla de Will Smith i Seth Godin recolzin a la ONG donant el seu aniversari.