Charity Water: transparents com l’aigua


Charity Water és una ONG que va néixer el 2004 de la mà d’Scott Harrisson, un Relacions Públiques de clubs nocturns de Nova York. Cansat de la seva vida buida i en plena crisis espiritual va marxar cap a Liberia a fer un voluntariat amb Merci Ships.

Un cop allà es va enamorar profundament del país i va decidir resoldre el greu problema dels paisos en vies de desenvolupament: la manca d’aigua potable. Per això, un cop va tornar al seu país va decidir fundar Charity Water, una ONG que construís pous en països on l’aigua potable no estava a l’abast de la majoria de la població.

Una bona causa per sí sola no és prou venedora per aconseguir els fons necessaris per fer-la possible. Si realment es vol aconseguir fer-la realitat s’ha de dur a terme una bona campanya de comunicació i marketing no només per fer arribar el missatge a la major quantitat de gent possible si no per conmoure’ls i dur-los a l’acció. I això l’Scott ho tenia clar.

Charity Water s’ha convertit en un cas d’estudi i un model a seguir per part de la resta d’ONGs del món. La seva pàgina web és extremadament venedora, i es veu de forma clara quina és la seva activitat. Ofereixen al visitant tres opcions: veure la web, fer una donació o donar l’aniversari. Si escollim donar l’aniversari crearem una pàgina on els nostres familiars i amics podran fer les seves donacions per a contribuir a la construcció d’un pou. Més avall, en l’àrea que s’escapa al primer cop d’ull podem veure la quantitat de pous que han obert, la quantitat de persones que tenen aigua gràcies a elles, a quants països actúen i quants col·laboradors tenen a cada país. La informació justa i necessària per fer-nos una idea global de la magnitud del projecte i de com van avançant.

El seu perfil de Twitter té més d’un milió trescents mil seguidors. Totes aquestes persones reben, diariament, els missatges de la ONG. I el compte està verificat, quelcom que Twitter només fa per comptes de persones famoses, empreses i entitats importants.

A Facebook la seva pàgina compta amb més de 66.000 mil seguidors que veuen publicats al seu mur les actualitzacions de la ONG. A més, al fer-te fan pots enviar la imatge d’un bidó d’aigua (com els que es fan servir en casos de catàstrofes naturals) als teus amics per tal de senzibilitzar-los en la manca d’aigua potable al món.

Una altra peça clau del seu èxit són les campanyes puntuals que llença, com la campanya que està duent a terme aquest mes de setembre on convida als visitants a donar el seu aniversari, ja que els aniversaris poden canviar el món.

La transparència en la informació, la claredat amb la que articula el seu missatge i les eines que fa servir per difondre’l ha fet que aquest projecte sigui prou potent com per que personatges famosos de la talla de Will Smith i Seth Godin recolzin a la ONG donant el seu aniversari.

Quant a Míriam Algueró Josa

Experta en comunicació on-line i apassionada de la sostenibilitat i la RSC visc a cavall entre la ciutat i la montanya procurant fer que aquest món sigui, cada dia, una mica més colaboratiu.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de ONG i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.