Aquest matí, mentre preparava l’esmorzar, m’he adonat que al brick de llet hi havia una il·lustració que ocupava tot el lateral. Es tractava de la comunicació de la campanya Guardians del Planeta que Tetrapack, la WWF i Mercadona han posat en marxa.
Aquesta campanya consisteix en ensenyar a criatures de 3 a 12 anys com estalviar energia i recursos. La campanya està dividida en tres àmbits: guardians del clima, guardians de l’aigua i guardians de la terra. A cadascuna d’elles donen tres consells bàsic sobre com estalviar aigua, llum i com contaminar menys.
Per implicar als nens en aquesta campanya han organitzat un concurs de dibuixos que il·lustrin com duen a terme el que han après. Els 500 primers participants del concurs rebran una subscripció gratuirta d’un any a la ONG WWF i els guanyadors seran publicats a la revista Pandilla, editada per la ONG, i a la web de la WWF. Al igual que els concursos que organitzava Nutrexpa i el seu famós Cola-Cao quan jo anava a l’escola, el concurs està dividit en tres categories per franja d’edat per tal que sigui de justa competència entre els participants.
La iniciativa és bona, però és queda curta. No dubto que arribarà a moltes llars a través del pack de la llet de Mercadona i del potencial comunicatiu que té la WWF a través dels seus socis però podrien haver anat un pas més enllà.
Per una banda, només la WWF i Tetrapack en fan difusió a la seva web. A la web de Mercadona no he trobat cap referència a aquesta campanya i als seus supermercats tampoc se’n fa menció. Si no es compra llet sensera marca Hacendado no ens assebentem de la iniciativa.
Per altra banda, precisament per què les tres entitats participadores són fortes i estan ben esteses a nivell nacional, crec que hagués sigut bó que entréssin en contacte amb les escoles per proposar una jornada de sostenibilitat on els alumnes haurien pogut aprofundir més en el tema.