Fa uns dies vaig assistir a una conferència on el Defensor del Poble Europeu, el Sr. Nikiforus Diamandouros, parlava sobre la defensa dels ciutadans i en la que anunciava que els espanyols, juntament amb els alemanys són els que més reclamacions presenten davant de la Oficina del Defensor del Poble a Brusel·les.
Durant la conferència el Sr. Diamandouros va parlar dels drets que garanteixen les diferents constitucions i va explicar que hi ha constitucions que inclús garanteixen el dret a la felicitat. Em va semblar curiós que una carta magna es preocupés d’una cosa tan mundana. Sobretot tenint en compte que primer els filòsofs i després els psicòlegs no paren de repetir-nos que la felicitat neix de l’interior de cada persona.
L’endemà llegia a una web de marketing i publicitat que Coca-Cola és la marca que més s’associa a la felicitat a nivell mundial. No és pel fer que siguem més feliços després de veure’ns una Coca-Cola, no, sino per que Coca-Cola ha aconsseguit estar present a moltes trobades familiars i d’amics on la gent es sent feliç.
És tal l’associació de la marca a aquest sentiment que Coca Cola ha creat l’Institut de la Felicitat i ha organitzat el Primer Congrés Internacional de la Felicitat on ponents de la talla d’Eduard Punset parlaran de l’origen de la felicitat i de com ser ser feliç els propers 19 i 20 d’octubre a Madrid.
La idea d’organitzar un esdeveniment com aquest em sembla brillant i ho broden vinculant-ho amb una ONG: tots els diners que es recullin de les quotes d’inscripció al congrés es destinaran a la Fundación Pequeño Deseo, una Fundació que aquest any celebra el seu 10è aniversari i que treballa per què nens malalts facin realitat el seu somni.