Llegeixo a la Vanguardia que empreses d’alguns països han començat a etiquetar els seus productes amb l’impacte que té la seva fabricació pel medi ambient. Així podrem saber, per exemple, si és més respectuós amb el medi ambient comprar pomes de Girona o de Huelva o quina marca de detergent té més impacte a la natura. Disposar d’aquesta informació és indispensable per fer el pas de la RSC a la RSG que us comentava el dilluns passat.
Teresa Ribera, secretaria de Estat de Canvi Climàtic espera que les empreses espanyoles comencin a oferir aviat aquesta informació. “és la manera d’acostar als ciutadans el coneixement i la convicció de que el que triin a l’hora de la compra no és indiferent. El ciutadà actúa atenent a diferents criteris; però cada cop ho farà de forma més responsable”.
Bé, doncs que s’assegui a seure. Trigarem anys en veure tots els productes espanyols oferint aquest tipus d’informació en el seu etiquetatge. I no és per què no vulguin oferir aquesta informació. Moltes empreses desconeixen, a dia d’avui, l’impacte mediambiental que té la fabricació dels seus productes.
El Govern espanyol va decidir no legislar sobre RSC; és a dir: no vol imposar a les empreses les tasques que han de dur a terme per ser més responsables tant amb la societat com amb el medi ambient. Espanya ha signat el Protocol de Kioto en el que es compromet a reduir les emisions de CO2, permetent que aquestes només aumentin un 15% d’aquí al 2012. Segons un informe emès per la comisió Europea, al 2012 les emisions de CO2 hauran incrementat un 45,4%. Trenta punts per sobre. Reduir la partida de Medi Ambient dels Pressupostos Generals de l’Estat tampoc ajudarà a cumplir el Protocol. Només noves lleis en Medi Ambient i multes per a les empreses que nos les acompleixin i incentivació fiscal per a les empreses que sí farà que poguem acostar-nos al que ens demana la UE en nom del planeta.