Cada any la temporada de Nadal s’avança uns dies. El tret de sortida ja no el protagonitza la tradicional encesa de llums si no que ara el principal indicador que s’acosta Nadal són les campanyes solidàries. O dit d’altra forma, la solidaritat vinculada a la compra d’un producte.
Hi ha campanyes com les que us comentava ahir, que van més en la línea del Greenwashing que en la d’integrar valors com la solidaritat, la sostenibilitat o l’ètica dins de la cultura corporativa.
N’hi ha d’altres però, que néixen del compromís de l’empresa amb les causes socials i que formen part de la política de RSC de l’empresa. I finalment hi ha les campanyes que neixen dins les ONG’s, com la de Médicos Sin Fronteras. Creativament, aquesta campanya es excel·lent: han dissenyat un blister amb 6 caramel d’eucaliptus al que han batejat amb el nom de pastilles per al dolor aliè. El venen a les farmàcies al preu d’un euro i tots els beneficis que recullin es destinaran a comprar medicaments per a aquelles persones que no tenen accés a un tractament que els salvi de morir d’una malaltia curable.
La campanya compta amb diferents videos de personatges famosos que han donat suport a la iniciativa. Els podeu veure al canal de Youtube de Medicos sin Fronteras. Jo us deixo amb el que protagonitza en Luís García Berlanga, gran director de cine espanyol que ens va deixar fa pocs dies. Conmovedor.
[youtube]e4eMDXzGa3Y[/youtube]