Fa unes dies alguns dels components d’Avivaveu em van comentar una acció de comunicació que estava duent a terme el Sónar en el marc de la seva edició del 2011. L’acció em va semblar molt original i diferent. Em va sembla que podria tenir certa repercussió, tant entre el públic del Sónar com a nivell mediàtic, i per volia deixar de compartir-la aquí.
El Sónar és el festival de música avançada i art multimèdia que es celebra durant la tercera setmana del mes de juny a Barcelona i compta amb diversos espais de la ciutat per dur-se a terme. És un festival pioner. És un referent internacional gràcies la combinació lúdica i artística. La seva proposta artística es divideix entre les activitats de Sónar de Dia caracteritzat pel rastreig de nous talents, i el Sónar de Nit amb la presència de noms clau del panorama musical internacional.
Tot i que el festival és ben conegut, no han volgut deixar de fer soroll i aquest any ens ofereixen una novetat: la subhasta a Ebay de dos passis extraordinaris.
Per una banda trobem el DJPass: un passi per fer de DJ al Sónar de Nit durant 50 minuts i actuar davant de tot el públic que es trobi allí. Aquest passi es va posa a subhasta el passat 2 de Maig sent 1€ el seu preu de sortida, es preveu tancar la subhasta el proper 12 de Maig, però des d’aleshores el seu cost ha augmentat fins el 3350€.
Per altra banda trobem el EgoPass: un passi que permet comprar 20 segons de glòria per projectar un missatge desprès del principal concert del Sónar de Nit del dissabte 18 de Juny. Aquest passi s’ha posat a subhasta aquest matí, també amb un preu de sortida d’1€, i es preveu tancar-la el dia 25 de Maig.
Com a acció de comunicació em sembla una idea molt original. Oferint quelcom que està a l’abast dels organitzadors, el Sónar, més enllà del seu públic objectiu, pot contemplar la possibilitat d’arribar a obrir un debat entre la societat i també a nivell mediàtic. D’alguna manera ens podem plantejar la curiositat sobre la quantitat econòmica que els participants estan disposats a cedir per un d’aquests dos passis, és a dir: Quan estem disposats a pagar per una oportunitat? Quan estem disposats a pagar per que ens escoltin? I tot plegat haurà tingut un origen en una plataforma de venta a allotjada a Internet, i que per tots els ítems ja exposats podrà passar de la repercussió on-line a la repercussió off-line.