Recordeu com ens convidava a viure aquest estiu Estrella Damm? A principis de juny ens traslladava a Mallorca fent ús de tot un imaginari que tenim associat amb les vacances. Des de 2009, amb un espot que ens traslladava a Formentera, el Grup Damm no ha deixat de sorprendre i arribar a les nostres emocions amb un format d’espot publicitari que els funciona molt bé. Tots ells mostrant-nos històries que ens són properes i que ens fan sentir identificats. Això sempre de la mà de l’agència de publicitat VillarRosàs.
A principis de setembre, moment en què la majoria de persones han gaudit les seves vacances i comencen de nou la rutina, Damm ha sabut continuar tenint presència i deixar empremta. Cert, aquesta darrera vegada no ho ha fet amb Estrella Damm, sinó amb la seva 0’0: Free Damm. Tot això és casualitat?
Damm i VillarRosàs han sabut trobar la manera de commoure. Han sabut arribar a les emocions. Han sabut entrar en la nostra quotidianitat. Ara ens demostren que aquest camí funciona amb l’extensió del seu format d’espot publicitari a altres productes de la mateixa línia i, fins i tot, també a productes d’altres línies com l’aigua Veri.
[youtube]uHODWfH-1rA[/youtube]
Free Damm s’ha acostat a nosaltres parlant-no del migdia. Un espai de temps que, sobretot, els primers dies d’incorporació a la rutina esdevenen durs i farragosos. Però, no! Damm és sinònim de gaudir i veure les coses en positiu, i això mateix han fet. Passant per diversos perfils i temps horaris ens ha recordat que en aquell període de temps – en que sovint hi ha qui dina davant l’ordinador- es poden fer moltes coses i pot ser un moment per seguir gaudint. Hi haurà discrepàcnies en com fer-ho segons les vivències personals dels migdies, però hi ha l’intenció de provocar emoció positiva i commoure.
El context social ens pot fer pensar que no és moment de gaudir, però penso que Damm li ha sabut donar la volta i donar-nos una dosi d’energia positiva. A més, en aquest espot, a banda del treball de les imatges, també cal reconèixer un bon treball de textos més enllà del tancament. Fixeu-vos-hi. No són banals, són els que ens permeten comprendre la història i els que ens fan sentir identificats. Així que, us animo a prendre’n nota i gaudir dels migdies!
Però no vull deixar de puntualitzar que Damm no només està seguint el camí del gaudir en els espots publicitaris, sinó que també ho està fent tenint presència en infinitat d’esdeveniments, creant comunitat a través de les xarxes socials digitals i infinitat de canals més que segurament tindrem ocasió de comentar.