Recorden l’anunci amb que Estrella Damm va pujar l’autoestima als catalans?
[youtube]NdypDmny50o[/youtube]
#quetenim va ser llançat en dilluns (aquests dies que per molts costen més que d’altres). Concretament el dilluns 31 de gener de 2011. Avui, també dilluns (gairebé dos anys més tard), ens hem tornat a llevar amb un anunci d’aquells que tenen treballat un bon storytelling per pujar l’ànim. Els parlo del nou espot de Campofrío.
[youtube]D_omZ5bo8lk[/youtube]
Publicitàriament celebro que per segon any consecutiu, de la mà de McCann Erickson, ens deixin veure una peça que denota que al seu darrere hi ha hagut una gran tasca publicitària. Es nota la tasca redaccional, d’imatge i, fins i tot, de gestió (coordinar tanta celebrity no és qüestió de poc temps). Una història que va de la desmotivació al positivisme. Una altra cosa és estar d’acord amb tot allò que s’hi diu.
Però, opinin vostès mateixos! M’atreveixo a insinuar que, entre l’espot d’Estrella Damm i el que acaben de veure, no dec que ser l’única que hi veu trets en comú. Sensibilitat, tonalitat èpica, aclucades d’ull i celebrities. Potser la diferència està en la vessant solidària amb Creu Roja que també ha tingut les seves controversies i crítiques.
Ja fa dies que sabem que la identitat mou i commou. Campofrío hi juga, però no descuidem que també hi juga el context actual en que ens trobem. S’aferra a allò que afecta al nostre dia a dia, al que més ens toca i ens preocupa. Però compte! Malgrat trobar punts en que més o menys tots hi podríem estar d’acord, voler arribar a tothom amb qüestions identitàries pot sortir malament. Disculpin la ignorància, però no sabia que els valencians parlaven valencià, sempre havia pensat que la seva llengua també era el català.