Brick a brick
20 octubre 2009 per Carles Gorini
La revista Railbrick s’edita un parell de cops l’any i resumeix l’activitat d’una colla de clubs d’aficionats al ferrocarril, principalment, dels Estats Units. Els uneix una passiĂł que Ă©s doble, la que tenen pel ferrocarril i, alhora, pel joc de construccions LEGO. És per això que tots els trens amb que juguen i les construccions que els acompanyen estan construĂŻdes amb les peces –els bricks– d’aquest joc.
Passar les pĂ gines de la revista va revelant tot de sorpreses, perquè sembla mentida com es pot arribar a reproduir la realitat a còpia d’afegir tot de petites peces que en aparença sĂłn iguales. La suma de bricks tant pot produir un tren d’alta velocitat com una locomotora de vapor o l’edifici de l’estaciĂł. I de locomotores no en surt una qualsevol, perquè els mĂ©s manetes s’atreveixen, fins i tot, a reproduir locomotores com la PacĂfic Br 01 de l’antic Reichsbahn. Passa el mateix amb els edificis, perquè tant construeixen una esglĂ©sia com un gratacels.
Com sempre, no és sinó la grà cia del constructor, la capacitat de cadascú per adaptar la realitat a la fantasia, el que dóna a la peça el seu aspecte final. El que passa és que, per si de cas pel camà de les adaptacions algú s’arriba a perdre, la revista proporciona dotzenes de plà nols detallats perquè les nostres construccions arribin a circular per les vies, que també les fan de peces del LEGO.
Però els editors de la revista tenen problemes. De tota la colla que són resulta que aquest número l’ha hagut de fer un d’ells tot sol, el director de la publicació. No es que es queixi, l’home, però és clar, fer una revista porta feina. De fet, tanta o més que anar construint els trenets brick a brick.