El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/carlesgorini
Articles
Comentaris

He visitat una agència de viatges de les que vessen de fotografies del paradĂ­s i en què mitja dotzena de rellotges pengen de la paret per anunciar l’hora de cinc megalòpolis i, en aquest cas, tambĂ© la del meu poble. Hi he anat per acompanyar la meva dona que comprava els bitllets per viatjar a Nicaragua. No hi anirĂ  sola. Hi van quatre mestres de l’escola de Palafolls per donar un cop de mĂ  en la posada en marxa d’una casa materna i un menjador escolar, que han estat construĂŻts grĂ cies a una subvenciĂł del l’Ajuntament i de la DiputaciĂł.

Mentre els esperava he pogut comprovar l’habilitat de l’encarregada de l’agència en l’ús del programari Amadeus de reserva i venda de bitllets i, tambĂ©, l’experiència viatgera d’uns dels mestres que, amb la col·laboraciĂł de l’aplicaciĂł informĂ tica, ha triat els seients en cada un dels vols en funciĂł del trajecte, del que se sobrevola. “No Ă©s qĂĽestiĂł de perdre’s el que passa a baix mentre s’és allĂ  dalt,” ha dit. M’ha fascinat la possibilitat de triar el seient de l’aviĂł de la mateixa manera que, al Servicaixa, es tria el de qualsevol teatre o cinema. Sincerament, no ho coneixia.

Després de la sorpresa, i un cop els bitllets han estat tancats i pagats, he demanat si es disposava de les mateixes eines per encarregar un viatge amb tren. La resposta ha estat que no. He trobat sensacional que un sistema tan potent com l’Amadeus, que permet reservar i vendre places d’hotel, d’avió i de vaixell no permeti fer el mateix amb les places de tren. Quina desil·lusió! M’hauria agradat veure, per exemple, una cabina del TGV dibuixada amb la mateixa precisió que la del Boeing 767 que havia aparegut a la pantalla no feia ni cinc minuts. De fet, a l’interfície hi ha una pestanya que posa Renfe però, en aquest terminal, no funcionava. De bitllets per anar amb la Renfe sí que en venen però es gestionen a través del web de la companyia, que ofereix una versió especial per professionals que, segons m’ha explicat, funciona molt bé. Res a veure, doncs, amb la que es troben els particulars que volen fer-se el vestit a mida i que ha rebut i rep tantes crítiques.

De tota manera, m’ha semblat que la noia de l’agència parlava de la Renfe com si es tractĂ©s de l’únic tren del mĂłn. Li he matisat que, el que li demanava, era un viatge per Europa i que s’oblidĂ©s de l’espanyola. Aleshores m’ha aclarit que tambĂ© hi ha un programari especĂ­fic per als trens europeus, però que no l’ha fet servir mai perquè ningĂş no li ha demanat per viatjar amb tren per l’estranger. Com si volguĂ©s buscar un reforç a l’argument, m’ha fet saber que una cabina per quatre, al Talgo de ParĂ­s, costa 800€ -anada i tornada- en classe turista, “i Ă©s un tren espanyol!,” ha afegit. Quan li he insistit que m’oferĂ­s uns altres itineraris no ha pogut mĂ©s i la curiositat l’ha vençuda. A la fi, ha acabat per preguntar: què et passa, Ă©s que et fa por anar amb aviĂł?Â