Per entendre l’origen de les manifestacions Democracia Real Ya!

Des de passsat diumenge s’està donant quelcom que semblava impensable en els països occidentals. Una revolució de baix a dalt, una revolució social. El motius particulars son difusos. Hi ha una gran multiplicitat de crits. Diumenge a Madrid va passar quelcom que ningú esperava: prohibir una “manifestació” o concentració com la que s’estava donant va ser el conat d’incendi d’un enorme moviment social que ha esdevingut contagiat a altres ciutats.

Aquest vídeo resumeix el va passar diumenge > Clic per veure’l.

Internet ha sigut el vehicle per portar missatges d’organització. Després de mesos preparant el 15M, amb el desallotjament de l’acampada, en només 2 dies ha sigut possible organitzar, mitjançant Internet, una movilització encara més gran dimecres.  I és que, mai en la història fins ara, hi havia un mitjà per on qualsevol persona hi pugui fer còrrer els seus missatges d’una manera tant ràpida i en temps real.  Hi el canvi no radica en la pròpia Internet, sino en la manera com l’utilitzem, amb l’objectiu amb què l’utilitzem, i amb els mitjans.

He trobat un excel.lent resum de l’utilització de les xarxes per difondre i esperonar a la gent a la mobilització en el Blog de Roberto Carreras. Ell explica:

Enrique Dans, reputat expert en les tecnologies d’internet, explica en el seu blog les claus per entendre la #spanishrevolution: Segons Dans,

  1. La unió de PP, PSOE i CIU per aprovar, per la força, la llei Sinde, una llei que estava en contra del que suposa l’ideari de llibertat a la xarxa en benefici d’uns pocs models econòmics caducats.
  2. Els problemes estructurals, d’atur, de crisi econòmica multinivell, la corrupció declarada de polítics sense dimissions, el 40% de taxa d’atur entre joves….
  3. En les manifestacions hi havia moltíssims crits. Cada persona tenia un motiu per queixar-se… i hi havia joves, grans, empresaris, juvilats, aturats, inmigrants…  i el motiu que els unia a tots era la desafecció i la voluntat d’actuació.
  4. La fantàstica organització feta per JuventudSinFuturo primer o DemocraciaRealYA despréss, van ser capaces de fer una gran feina de mobilització.
  5. Moltíssimes persones eren creadores de contingut, usuaris de la internet dels serveis, altaveus dels missatges, i esperonadors per a tot aquell qui creiés en el moviment i volgués organitzar actes semblants a la seva ciutat. No hi havia un líder clar, sino multiplicitat de líders, capaços de influenciar les seves respectives “audiències” als canals 2.0

Crec que estem davant del que serà un principi de quelcom que encara no preveiem a on acavarà. Els partits (sobretot els d’esquerres) van intentar posicionar-se davant del moviment , i en van sortir amb la cua entre cames. El que succeirà només es sabrà observant el que anirà esdevenint.

Estem vivint la nova forma de revolució social que han viscut els països àrabs?

Publicat dins de Internet Social | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Per entendre l’origen de les manifestacions Democracia Real Ya!

Nova Associació 2.0 de veïns del nucli antic de Lloret de Mar

Ja fa més de 15 anys que es va fundar l’Associació de veïns del nucli antic de Lloret de Mar. Han sigut anys de forta activitat, en varis tipus de consistori local (PSC, CIU). L’Associació, que sempre s’ha mostrat oberta, ferma i amb convicció, ha sofert un desgast en els últims 2 anys, que ha generat (quasi per inèrcia) un canvi en l’equip que formarà, a partir de demà dijous, la nova Junta.

El president del que serà la nova Junta, Víctor Gallart, em comenta que vàren tenir una reunió inicial de presa de contacte amb el veinat, en la que més de 170 persones van assistir interessant-se per una renovació o ressorgiment de l’Assocació. Aquí hi ha una crònica de com va anar aquell dia.

Quin interès té per aquest bloc aquest fet? Doncs que la nova Junta, jove i amb empenta, ha engegat un pla estratègic i operatiu enfocat totalment a la participació ciutadana i a l’acció eficaç de tots els punts del pla tàctic (fulla de ruta) per els propers 3 anys. I dins d’aquest pla les noves tecnologies de la Internet Social hi tenen un paper important.

Eïnes Socials de la nova Associació de veins del nucli antic de Lloret:

1. Lloc web:

Es tracta d’un lloc web que funciona amb WordPress, senzill d’administrar per qualsevol persona de la Junta. En ell, el bloc hi té un paper predominant, i les diferents pàgines estan enfocades a recollida d’informació i formularis. A part, hi ha widgets dels canals 2.0 de l’Associació.

2. Instruments i eïnes 2.0 de l’Associació:

  1. La plana de Facebook.
  2. (aviat) El perfil a Slideshare, per presentacions i documents PDF que es vulguin publicar.
  3. Flickr, per a fotografies.
  4. Youtube i Ustream, per a documents audiovisuals i reportatges que es vulguin fer des de l’Associació, com per exemple, vídeos de denúncia en directe (streaming) o en diferit de les patologies més comunes del barri.

3. Coordinació Interna amb un Grup de Google:

El grup permetrà, d’una manera còmode:

  • Crear llistes de correus per als diferents comitès de l’Associació.
  • Tenir línies de Debat per temàtica, que permetran pendre decisions sense haver de trobar-se presencialment cada vegada.
  • Poder penjar documents compartits d’ús intern.

Veig que la nova Associació de Veïns de Lloret de Mar potenciarà moltíssim actuacions desinteressades de veïns, amb empenta i amb la força que sempre havia caracteritzat l’Associació.

Si algun lector d’aquest blog és de Lloret de Mar, i té alguna propietat en el nucli antic de Lloret, si està interessat en assistir a la primer reunió de Junta Extraordinària és lliure de venir.

[dislaimer: he col.laborat amb aquesta nova Junta en tot el pla 2.0, i en sóc vocal ja que visc en el nucli antic i m’hi he engrescat]

Publicat dins de Casos d'èxit 2.0, Institucions i Associacions | Etiquetat com a , , , , , | Comentaris tancats a Nova Associació 2.0 de veïns del nucli antic de Lloret de Mar

Primera edició del postgrau en emprenedoria, de la UPC i la JCI d’Igualada

l’Albert Riba, ex-responsable de formació de la Jove Cambra Internacional (JCI) a Espanya em va embrancar en un projecte formatiu que considero que és inèdit a Catalunya. Un postgrau en emprenedoria., organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya i Empren-t@, de la JCI d’Igualada.

A continuació us brindo l’enllaç a la presentació del curs Postgrau en emprenedoria.

Els responsables acadèmics del postgrau han arrencat una sèrie de presentacions per tot el territori català, en sessions de dissabte matí. Us remeto a la web del postgrau per a tota la informació.

Publicat dins de Formació continuada | Etiquetat com a , , , , , , | Comentaris tancats a Primera edició del postgrau en emprenedoria, de la UPC i la JCI d’Igualada

Nova associació gironina de professionals del marketing i les vendes

En Roger Pujol m’informa que, des de fa pocs mesos, tenim una nova associació professional a les comarques de Girona. Es tracta de la Associació de Professionals del Marketing i les Vendes de Girona (AMVG)

D’una manera resumida, Pujol em comenta la seva missió:

“Fomentar el desenvolupament empresarial. Facilitar la formació. Col·laborar en solucions empresarials.”

AMVG es un’associació sense fines de lucre. Sorgeix com un vincle de relació entre els professionals del sector, per fomentar el desenvolupament del màrqueting en les empreses de les comarques gironines i facilitar el creixement dels seus associats. Els seus pilars són:

  • Fomentar el coneixement i desenvolupament del Màrqueting i Gestió comercial entre els professionals, empreses i institucions, a la província de Girona i altres.
  • Promoure els mètodes necessaris per la correcta aplicació del Màrqueting i Gestió comercial, i incorporació de professionals preparats a la plantilla de les empreses.
  • Facilitar la formació i millora dels especialistes en Màrqueting i Gestió comercial.
  • Col·laborar en les solucions professionals dels  seus associats.
  • Fomentar les relacions de treball i interprofessionals dels seus membres (networking) i fòrum de trobada.

Aquests objectius es portaran a terme mitjançant tres àrees internes que treballaran exclusivament en el desenvolupament de les accions i activitats concretades pels associats i professionals del sector.

Les tres àrees de treball son:

1- Formació; 2- Investigació; 3- Donar suport als associats

Pujol comenta que

“Seguint els valors i missió de l’Associació cada una de les àrees treballarà en la assolir els objectius de forma independent, però compartint els resultats amb les diferents àrees de treball”

Moltes gràcies, Roger, per aquesta informació i espero que l’activitat de l’Associació sigui llarga, intensa i duradera. En els temps que corren, que les petites i mitjanes empreses de la província puguin reinventar-se hauria de ser una prioritat, i conèixer els nous paradigmes de marqueting i vendes m’és un bon camí.

Entre els avantatges d’associar-se em criden l’atenció el 10% descompte cursos i postgrau de la Fundació UDG, l’ accés exclusiu a seminaris, taules rodones i punt de trobada amb referents del sector, accés a informació del mercat i resultat dels estudis de l’associació, networking amb professionals i empreses del sector, borsa de treball, l’edició, periòdica o puntual, d’un butlletí o revista pròpia, publicacions, divulgació de documents.

Publicat dins de Institucions i Associacions | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a Nova associació gironina de professionals del marketing i les vendes

Tens propòsits per aquest 2011?

En aquestes dates qui més qui menys es planteja una sèrie de propòsits per l’any que acabem d’inaugurar. Els pressupostos anuals s’han tancat (o estan a punt de tancar-se) durant aquests dies, i més o menys tota empresa o autònom té clar el marc on desenvoluparà la seva feina en aquest nou exercici.

T’has parat a pensar en què passaria si compartissis aquestes bones intencions amb els teus clients?

Deixeu-me que us deixi dos enllaços interessants d’una empresa de Madrid:

  1. El primer, analitza el grau de compliment dels propòsits que es va marcar a principis del 2010,
  2. El segon enllaç, sobre com s’en marca de nous pel 2011.

Com veieu, son objectius qualitatius en la seva majoria (llançament de més serveis, augmentar l’activitat en divisions mermades durant el 2010…), però també n’hi ha de quantitatius (arribar a 50 clients). Son fites concretes, mesurables, amb una visió honesta i enmarcades en l’horitzó temporal de l’any que acaba d’entrar.

Et plantejo el següent exercici: De tots els objectius estratègics pel 2010, sel·lecciona quins son interessants per compartir amb els teus clients, oberta i honestament en el teu lloc web. Amb això, publica amb transparència una declaració d’intencions, que de segur interessarà als teus clients i proveïdors.

De segur aconseguiràs una major identificació dels teus clients amb l’empresa. La honestedat i la transparència son 2 valors que els clients valoraran, i l’apropament a ells que això suposa serà beneficiós per a la teva marca. Es tracta de petites accions que denoten la diferència entre unes empreses i les altres.

Font imatge: secretosdeprosperidad

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Tens propòsits per aquest 2011?

La comunicació en la Internet Social hauria d’humanitzar la teva marca

Quan una marca es decideix a comunicar a la Internet 2.0, o la Internet de les persones, ha de tenir en compte que ha de deixar de tenir una mentalitat “empresa” per a tenir una mentalitat de “persona”. Les implicacions d’aquest fet son moltes:

  • La persona encarregada de mantenir els canals socials ha de tenir present que les persones a les quals es dirigeix, mitjançant la pàgina corporativa de facebook o el canal de twitter, ha d’interactuar en hores fora de l’oficina. Fins i tot en dies festius.
  • El discurs sovint serà diferent al discurs habitual. El missatge s’haurà d’adaptar a la realitat del moment. El Real Time Web o la Internet de la inmediatesa demana hagilitat per saber adaptar els missatges empresarials en moments no empresarials.

És important aprofitar determinats moments per interactuar més i millor amb les persones que van decidir seguir un determinat perfil a Twitter o una pàgina corporativa. Cal respectar els moments de millor audiència per transmetre determinats missatges, i aprofitar els moments festius o assenyalats per transmetre els missatges més adecuats.

En un dia festiu com avui, 25 de desembre, màgic pels nens i per les famílies en general, els canals socials han de saber oblidar els objectius de comunicació habituals per passar a transmetre missatges amb els millors desitjos. És moment d’apalancar la nadala de felicitació dels clients a la pàgina de facebook, o és el moment de desitjar bones festes mitjançant “repplies” a Twitter. És el moment de compartir nadales d’altres empreses, coneguts o saludats. És el moment de fer el que no cal fer en horari d’oficina.

Realitzant accions d’aquest tipus el que aconseguim és humanitzar una mica més la nostra presència als mitjans 2.0 que hem escollit per comunicar. I, obviament, una empresa humanitzada s’estarà desenvolupant millor en aquesta Internet que és de les persones.

Aprofitant l’article, voldria desitjar-vos unes magnífiques festes de nadal i un any 2011 ple d’ilusió i de bons propòsits. No obstant, en un any que es preveu dolentet, en mig d’una crisi econòmica, de confiança, de valors i de cent coses més, crec que, veient vídeos com aquest, els problemes propis deixen de ser tant importants com ens podriem arrivar a pensar. No creus? Siguem millors persones en aquest 2011

Publicat dins de Relacions empresa-consumidor | Etiquetat com a , , | Comentaris tancats a La comunicació en la Internet Social hauria d’humanitzar la teva marca

Relacions entre persones i empreses en una Internet Social

Una vegada un amic em va dir: “No es estem en una època de canvis, vivim en un canvi d’època”. Tots els punts de la gran llista que afecta a la nostra societat catalana no cabrien en un full. I tots els canvis globals que ens afecten, directa o indirectament, no cabrien en la més gran de les pancartes.

En la Revolució Industrial la tècnica i el desenvolupament del teixit industrial va afectar globalment a la societat. Des de llavors, hem viscut alguns episodis en els que es podria denominar “segona” o “tercera” revolució industrial. Pero ara s’han girat les tornes, i, per primera vegada des del s. XIX, vivim una revolució social que està afectant a la indústria.

Mai abans les empreses haguessin pogut conèixer tant a fons els seus clients.  Mai abans el consumidor havia tingut la paella pel mànec com fins ara. Mai abans havia estat tant al tinter el concepte de “crisi de reputació” com fins ara.

  • Una empresa prova els seus canals de comunicació en aquest nou ecosistema, i trova noves vies de negoci no explorades fins llavors. La seva facturació creix inesperadament. Més informació aquí.
  • Una empresa que vol canviar la seva imatge corporativa es trova amb una crisi de reputació pel fet de no saber gestionar els corrents d’opinió que es generen a la internet social. Més informació aquí.
  • Un banc es troba amb un article d’un blocaire en el que té una crítica, i l’empresa gestiona malament el seu to i registre en els comentaris del propi bloc. Això desencadena un allau de crítiques per part dels seguidors del bloc. Més informació aquí.
  • Una empresa que té una crisi relacionat amb un defecte de fabricació d’un producte seu, fa 5 anys, a dia d’avui encara pateix les conseqüències a Google, on els resultats de cerca encara mostren vídeos del defecte de fabricació. Més informació aquí.

Són 4 exemples sobre com les persones, interconnectades i en xarxa, assoleixen el mateix poder que unes simples formigues en un formiguer: la unió, i la interconnexió, fa la força.

No voler-hi fer cas és com tapar-se els ulls amb els dits entre-oberts. Convido a que les empreses experimentin, provin, s’equivoquin, surtin del cercle de confort que suposen els anys d’experiència acumulada fent sempre les mateixes estratègies comunicatives, i es deixin sorprendre per un món, el de la Internet Social o 2.0, que ha vingut per quedar-s’hi.

Publicat dins de Branding, Relacions empresa-consumidor | Etiquetat com a , , , , , | Comentaris tancats a Relacions entre persones i empreses en una Internet Social