Relacions entre persones i empreses en una Internet Social

Una vegada un amic em va dir: “No es estem en una època de canvis, vivim en un canvi d’època”. Tots els punts de la gran llista que afecta a la nostra societat catalana no cabrien en un full. I tots els canvis globals que ens afecten, directa o indirectament, no cabrien en la més gran de les pancartes.

En la Revolució Industrial la tècnica i el desenvolupament del teixit industrial va afectar globalment a la societat. Des de llavors, hem viscut alguns episodis en els que es podria denominar “segona” o “tercera” revolució industrial. Pero ara s’han girat les tornes, i, per primera vegada des del s. XIX, vivim una revolució social que està afectant a la indústria.

Mai abans les empreses haguessin pogut conèixer tant a fons els seus clients.  Mai abans el consumidor havia tingut la paella pel mànec com fins ara. Mai abans havia estat tant al tinter el concepte de “crisi de reputació” com fins ara.

  • Una empresa prova els seus canals de comunicació en aquest nou ecosistema, i trova noves vies de negoci no explorades fins llavors. La seva facturació creix inesperadament. Més informació aquí.
  • Una empresa que vol canviar la seva imatge corporativa es trova amb una crisi de reputació pel fet de no saber gestionar els corrents d’opinió que es generen a la internet social. Més informació aquí.
  • Un banc es troba amb un article d’un blocaire en el que té una crítica, i l’empresa gestiona malament el seu to i registre en els comentaris del propi bloc. Això desencadena un allau de crítiques per part dels seguidors del bloc. Més informació aquí.
  • Una empresa que té una crisi relacionat amb un defecte de fabricació d’un producte seu, fa 5 anys, a dia d’avui encara pateix les conseqüències a Google, on els resultats de cerca encara mostren vídeos del defecte de fabricació. Més informació aquí.

Són 4 exemples sobre com les persones, interconnectades i en xarxa, assoleixen el mateix poder que unes simples formigues en un formiguer: la unió, i la interconnexió, fa la força.

No voler-hi fer cas és com tapar-se els ulls amb els dits entre-oberts. Convido a que les empreses experimentin, provin, s’equivoquin, surtin del cercle de confort que suposen els anys d’experiència acumulada fent sempre les mateixes estratègies comunicatives, i es deixin sorprendre per un món, el de la Internet Social o 2.0, que ha vingut per quedar-s’hi.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Branding, Relacions empresa-consumidor i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.